2024. 03. 02. szombat
Lujza
: 394 Ft   : 364 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ősrégi helikopterkonstrukcióra építenek az amerikaiak

Art of WAR  |  2007. 06. 29., 19:13

Most már biztos, hogy az USA tengerészgyalogsága lecseréli elöregedő CH-53E szállítóhelikoptereit a jelenleg még fejlesztés alatt álló CH-53K-ra. Az eredeti tervek szerint a tengerészgyalogság közepes és nehéz szállítóhelikoptereit (CH-46E és CH-53E, összesen mintegy 270 darab) 348 MV-22 billenőrotoros járműre cserélték volna, ám egyrészt a rendkívül hosszú ideig elhúzódó fejlesztés, a gyártás nehézkes beindulása miatt, továbbá amiatt, hogy a tervezettnél lényegesen kevesebb MV-22-t kapna a tengerészgyalogság, a CH-53K beszerzése elkerülhetetlenné vált.

A CH-53E-t jelenleg elsősorban Afganisztánban használják, hiszen ez az egyetlen olyan nehéz szállítóhelikopter, amely a hegyvidékes környezetben is megbízhatóan látja el feladatait. Ugyanakkor a legfiatalabb CH-53E is immár tizenöt éves, üzemeltetésük pedig rendkívül költséges. Egy repült órára 44 óra karbantartás vagy 20 000 dollár jut, amelyet a CH-53K-nál megközelítőleg a felére lehet csökkenteni. A CH-53E-k üzemidejük végét – a jelenlegi használat üteme mellett – 2012-re fogják elérni, így addigra a CH-53K-knak hadrendbe kell tudni állniuk.Az új helikopter megjelenésében nagyban hasonlítani fog elődjéhez, ugyanakkor tizenhat százalékkal nehezebb lesz. Az erősebb hajtómüveknek köszönhetően majdnem kétszer annyi terhet (13,5 tonnát) lesz képes emelni, mint a CH-53E. A tengerészgyalogság összesen 146 darab CH-53K-t szerezne be egyenként 27 millió dollárért.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 15., 15:16
Új-Zéland Védelmi Minisztériuma bejelentette, hogy a Lockheed Martin Marietta-i üzemében lefestették az első C-130J szállító repülőgépüket, mely tervezetten idén érkezhet Új-Zéland légierejéhez.
2024-02-09 11:15:42
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024-02-06 11:13:03
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024-02-05 13:57:16
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
2024-02-01 14:07:08
Az amerikai Bremertonban működő, elsősorban katonai, rendőrségi, tűzoltó és mentöhajók tervezésére és gyártására szakosodott SAFE Boats International (SBI) egyetértési és együttműködési megállapodást írt alá az elektromos meghajtású csónakokra specializálódott brit Vita Power vállalattal egy zéró kibocsátású, kisméretű járőrhajó kifejlesztéséről és gyártásáról.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 29., 10:24
A Védelmi Innovációs Kutatóintézet a NATO Innovációs Alappal együttműködve új lehetőségeket teremt a védelmi technológiát fejlesztő magyar vállalkozásoknak – mondta dr. Porkoláb Imre dandártábornok, a HM védelmi innovációért felelős miniszteri biztosa.
2024. 02. 28., 10:40
A Magyar Honvédség Klapka György 1. Páncélosdandár egy Gidrán harcjárművet biztosít a BOK Sportcsarnokban szervezett rendezvényre.
2024. 02. 27., 10:38
A horvát kormányfő alig két hónapja még kizártnak tartotta a sorkötelezettség visszaállítását. Egy újabb fordulat után kiderült: jövőre mégis indul, csak sorkatonaság helyett kötelező katonai alapképzésnek nevezik, és három hónapig tart.
2024. 02. 22., 09:38
A terv közös katonai gyakorlatokat, konferenciákat, oktatási-, képzési- és kiképzési, hadtörténeti és hadisírgondozási együttműködést, valamint hagyományőrző rendezvényeket, programokat foglal magába a 2024-es évre.

  JETfly Magazin

A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.