Most már biztos, hogy az USA tengerészgyalogsága lecseréli elöregedő CH-53E szállítóhelikoptereit a jelenleg még fejlesztés alatt álló CH-53K-ra. Az eredeti tervek szerint a tengerészgyalogság közepes és nehéz szállítóhelikoptereit (CH-46E és CH-53E, összesen mintegy 270 darab) 348 MV-22 billenőrotoros járműre cserélték volna, ám egyrészt a rendkívül hosszú ideig elhúzódó fejlesztés, a gyártás nehézkes beindulása miatt, továbbá amiatt, hogy a tervezettnél lényegesen kevesebb MV-22-t kapna a tengerészgyalogság, a CH-53K beszerzése elkerülhetetlenné vált.
A CH-53E-t jelenleg elsősorban Afganisztánban használják, hiszen ez az egyetlen olyan nehéz szállítóhelikopter, amely a hegyvidékes környezetben is megbízhatóan látja el feladatait. Ugyanakkor a legfiatalabb CH-53E is immár tizenöt éves, üzemeltetésük pedig rendkívül költséges. Egy repült órára 44 óra karbantartás vagy 20 000 dollár jut, amelyet a CH-53K-nál megközelítőleg a felére lehet csökkenteni. A CH-53E-k üzemidejük végét – a jelenlegi használat üteme mellett – 2012-re fogják elérni, így addigra a CH-53K-knak hadrendbe kell tudni állniuk.Az új helikopter megjelenésében nagyban hasonlítani fog elődjéhez, ugyanakkor tizenhat százalékkal nehezebb lesz. Az erősebb hajtómüveknek köszönhetően majdnem kétszer annyi terhet (13,5 tonnát) lesz képes emelni, mint a CH-53E. A tengerészgyalogság összesen 146 darab CH-53K-t szerezne be egyenként 27 millió dollárért.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |