Az orosz repülőgépgyártás egyik üzletileg legsikeresebb típusává nőheti ki magát a Szu-30 többfeladatú vadászgép. A számos altípussal rendelkező vadászgép teljesítményben valószínűleg felülmúlja a hasonló képességekkel rendelkező amerikai párját, az F-15E-t, igaz, ez a típus már 1988 óta áll szolgálatban. Az eddigi fő megrendelők, azaz India és Kína mellett megjelent számos más ország is, úgymint Malajzia, Algéria és Venezuela, amelyek mind igényeiknek megfelelő altípust kapnak.
Eddig összesen 242 Szu-30 gépre van megrendelés, amelyekért darabonként átlagosan 29 millió dollárt fizetnek, ez mindössze kétharmada az F-15E árának. A gyártás jelenlegi üteme mellett az üzem 2014-ig folyamatosan termelhet. A kiinduló típusnak számító Szu-27-ből, amelyet 1984 és 1991 között gyártottak, megközelítőleg hétszáz darab készült. Ha figyelembe vesszük a Kínában és Indiában licenc alapján gyártott repülőgépeket is, akkor az év végére valószínüleg el fog készülni az ezredik Szu-30 is. A típus iránti érdeklődést, illetve a két fő ázsiai ország igényeit tekintve könnyen elképzelhető, hogy a következő évtized derekára már a kétezredik Szu-30 gördül le a gyártósorokról.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |