2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A billenőrotoros repülőgép éles bevetésre készül

Art of WAR  |  2007. 06. 30., 19:14

Az USA tengerészgyalogsága június elsején hivatalosan is hadrendbe állította a V-22 Osprey billenőrotoros repülőgépet, s a tervek szerint szeptemberben az első tíz V-22 már Irakban fog küldetéseket teljesíteni. Feltéve persze, hogy a következő hónapokban nem bukkannak újabb hiányosságokra. A típus különlegessége miatt a fejlesztés rendkívül elhúzódott, s számos baleset is történt. Ezzel természetesen a költségek is nőttek, illetve egyéb logisztikai problémákkal is számolni kell (bővebben klikk ide).

Jelenleg a tengerészgyalogságnak 171 V-22 beszerzését engedélyezték (további 31 a légierő különleges erőinek), ez éves szinten 35 új gépet jelent 2008 és 2013 között. A tengerészgyalogság a V-22-esekkel az ugyancsak régi CH-46E helikoptereket váltja. Ha a billenőrotoros konstrukció megbízhatónak bizonyul, akkor az jelentős előrelépés lesz a régi helikopterhez képest. A V-22 ugyanis az eddigi 12 helyett 24, teljes felszerelésben lévő katonát képes 360 km távolságra szállítani az eddigi 135 km helyett. A sebesség pedig a 350 km/h-ról pont a duplájára nő. Ugyanakkor ez a rendkívüli teljesítménynövekedés komoly áldozatokkal is jár: az első szériagépek költsége elérte a 100 millió dollárt a tervezett 35 millióval szemben (602 gépre vetítve). Ez utóbbi összeg is többszöröse egy közepes vagy nehéz szállítóhelikopterének, sőt ekkora összegért vadászgépekre is szert lehet tenni. Ebből a szempontból rendkívül fontos a V-22 projekt számára az éles harci körülmények között történő bevetés, hiszen ha kiderül, hogy a szárazföldi erőknek tényleg figyelemre méltó mozgékonyságot kölcsönző repülőgép nem alkalmazható „éles” körülmények között, akkor a repülés eme sajátos ágának valószínüleg hosszú időre befellegzett.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.