2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hajókat is észlel a légi felderítőrendszer

Art of WAR  |  2007. 07. 06., 18:14

Az USA légiereje sikeresen próbálta ki a JSTARS (Egyesített Rádiólokációs Felderítő- és Csapásrávezető Rendszer) repülőgép rendszereinek legújabb szoftverfrissítését. Ennek köszönhetően az E-8-asok képesek arra, hogy nemcsak hajókat, hanem kisebb, akár motorcsónak méretű vízfelszíni járműveket is észleljenek. A kihívást az jelentette, hogy a tenger mozgását – értsd a hullámokat – meg kellett különböztetni a hajóktól. Eddig ugyanis ez a rendszer tenger fölött szinte mindenütt célt jelzett.

A JSTARS fedélzetén található radar két üzemmódban dolgozik: széles felbontásban egy 20 x 25 kilométeres területet képes letapogatni, azonban egy 4 x 5 kilométeres négyszöget nagyobb intenzitással is meg tud figyelni. A radar mérete miatt a hatótávolsága a 250 km-t is elérheti, s egyszerre akár hatszáz tárgy egyidejü követésére is alkalmas. A radar tehát hajókon és csónakokon kívül bármilyen szárazföldi jármü méretü célt képes észlelni, ha mozgásban van. Korlátozottan képes alacsonyan repülő helikopterek és lassan repülő merev szárnyú gépek észlelésére is. Statikus célokkal azonban nem tud mit kezdeni, ezért az E-8-ason található egy szintetizált résradar (Synthetic Aperture Radar), amely kiválóan alkalmazható statikus célok felderítésére (cserébe nem tud mit kezdeni mozgókkal). Az eddig épített tizenhét JSTARS gépből tulajdonképpen egy hadszíntér fölött három gép képes folyamatos, 24 órás szolgálatot ellátni 12 órás „müszakokat” repülve. A leszállásra elsősorban a hajózók miatt van szükség, így ez esetben is az ember a leggyengébb láncszem. Éppen ezért a Global Hawk robotrepülőgépekbe egy lényegesen kisebb teljesítményü, ám hasonló feladatot ellátó radart szerelnek. A robotrepülőgép ezen változatát az USA haditengerészete használná, s velük tartaná szemmel a partvonalat.

Délutáni csúcsforgalom a JSTARS rendszer „interpretációjában”

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.