Ukrajna feladta, hogy egyetlen tengeralattjáróját, egy Foxtrot-osztályú hajót ismét üzemképessé tegyen. A hajót még a Szovjetunió felbomlása után örökölték, amikor megkapták, már huszonegy éves volt, és alapos felújításra szorult. Azóta hétmillió dollárt költöttek a hajóra, és valószínűleg további hárommillióra lenne szükség ahhoz, hogy újra tengerre szállhasson. A Foxtrot-osztályt eredetileg hajók és tengeralattjárók ellen egyaránt alkalmazták (volna), mára azonban inkább már csak partközeli járőrözésre használható.
Az ukrán kormány felismerte, hogy alapvetően nincs szükségük a tengeralattjáróra, hiszen aligha tudnák mire használni. A teljes ukrán flotta így is csupán egy fregattból, négy korvettből, kisebb járőrhajókból és kiszolgálóhajókból áll (nem számolva a használaton kívüli egységeket), amelyeket mind parti őrségként használnak. Ukrajnának ennél valószínüleg nincs is többre szüksége. A Foxtrot-osztály hajói már akkor elavultak voltak, amikor az utolsót 1983-ban legyártották, mára pedig inkább csak jelképértéküek. Ettől függetlenül a hajót megpróbálják egy árverésen értékesíteni, hogy legalább a ráköltött összeg egy részét visszanyerjék.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |