Az angol BAE szárazföldi felszerelésekért felelős részlege, a BAE Land Systems ugyan nem találta fel a spanyolviaszt, amikor egy rácsos páncélt (slat armour) készített, amelyet könnyű páncélzattal ellátott páncélozott járművekre, általában gyalogsági harcjárművekre, illetve nem logisztikai feladatokat ellátó katonai tehergépjárművekre szerelnek, ám újítását mégis érdemes megemlíteni, hiszen jelentős súlycsökkenést sikerült elérniük.
A megoldás első hallásra rendkívül egyszerünek tünik. Az eddig megszokott acél helyett alumíniumot alkalmaztak. A feladatban a kihívást a megfelelő ötvözet megtalálása jelentette. A végeredmény pedig kimondottan jóra sikerült: az alumíniumötvözetből készült páncél ugyanolyan megbízhatóan teljesít, mint acélból készült társa, ugyanakkor lényegesen könnyebb. Az Irakban használt Strykereken lévő rácsos páncélt alapul véve kereken egy tonnát sikerült a páncél súlyából lefaragni. Ezzel egyrészt valamennyi üzemanyagot lehet megtakarítani, másrészt a Stryker menettulajdonságai sem változnak meg annyira. Bár az alumíniumötvözet nyilván drágább valamivel, még mindig feleannyiba kerül, mint a reaktív páncélzat. A rácsos páncél müködési elve igen egyszerü, leginkább a kikötők védelmére használt, torpedó elleni hálókhoz hasonlítható. A páncéltörő rakéta a rácsos páncélzaton áthatolva, ám még jóval a jármü elsődleges páncélzata előtt lép müködésbe, így a jármüben kár alig keletkezik. Természetesen vannak olyan robbanófejjel ellátott rakéták, amelyek képesek arra, hogy az ilyen páncélzatot ne vegyék figyelembe, ám jellemzően Irakban és Afganisztánban nem ezeket használják.