2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új német önjáró löveg

Art of WAR  |  2007. 07. 23., 12:15

A szárazföldi nehéz harcjárművek gyártásában (is) jeleskedő német Krauss-Maffei Wegmann hadiipari vállalat előállt a rendkívül sikeres s jelenleg talán a világ legjobbjának tekinthető PzH 2000 (Panzerhaubitze 2000) páncélozott önjáró tarack könnyebb változatával, az AGM-mel (Artillery Gun Module). Mint ahogy neve is jelzi, az AGM előnye abban rejlik, hogy a torony minden rendszerével együtt modulként is elérhető. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jóformán bárhova felszerelhető.

Így létezik egy olyan változata is, amelynél a modult az MLRS vázára szerelték, ám egy 6 x 6 meghajtású teherjármü is képes a modul szállítására és üzemeltetésére. Természetesen ahol csak lehet, modernizált, ami a gyakorlatban rendkívül magas fokú automatizáltságot jelent. Ennek köszönhetően az ágyú üzemeltetéséhez csupán két főre van szükség, míg a PzH 2000 esetében ez a szám négy (egyik esetben sem számolva a vezetőt). Az MLRS vázára szerelt rendszer össztömege 27 tonna, ebből a modul 12,5 tonnát nyom, míg a PzH 2000 eléri az 55,3 tonnát. Természetesen a PzH 2000 minden része páncélozott, a modulnál viszont csak maga a modul rendelkezik ilyen védelemmel. Ugyanakkor az MLRS-vázra szerelt ágyú lényegesen nagyobb sebességgel haladhat, illetve lényegesen kevesebbet is fogyaszt (a PzH 2000 fogyasztása 240 l/100 km).A fejlesztők elsősorban az aszimmetrikus hadviselés terén látják a modul potenciálját. Afganisztánban pl. a hollandok használják a PzH 2000-t, s elégedettek vele. Ugyanakkor aligha van szükség a páncél védelmére, hiszen a tarack előretolt és védett bázisokról nyit tüzet. Szintén előnyük a könnyebb és nem páncélozott alvázaknak, hogy így a tarack légi úton is könnyen szállítható. (Az MLRS vázára szerelt verzió pl. elfér a jövendő A-400-ban.) Jelentős mennyiségü lőszer ugyan nem fér el a modulban, mindössze 30 darab, ám ha ezek intelligens lövedékek (GPS vagy lézer vezérelte), akkor egy kis szerencsével a 30 db lőszer akár kéttucatnyi cél megsemmisítésére is elegendő.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.