2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kanada küszködik angol tengeralattjáróival

Art of WAR  |  2007. 07. 25., 10:15

Kanada még kilenc évvel ezelőtt vásárolt Nagy-Britanniától négy, használt dízel-elektromos tengeralattjárót. Úgy tűnik, hogy ez az üzlet anyagi szempontból igazi katasztrófa Kanada számára, hiszen a tengeralattjárók beszerzése és üzemeltetése komoly összegeket emészt fel. A tengeralattjárók beszerzését az indokolta, hogy az 1960-as évek színvonalát képviselő kanadai Oberon-osztály teljességgel elavulttá vált. Ebből a szempontból a brit hajók jó vásárnak tűntek, hiszen az 1980-as évek legvégén építették őket, s még ma is modernnek számítanak.

A brit flotta az Upholder-osztály tagjait az 1990-es elején állította hadrendbe, majd az évtized közepén ki is vonta azokat, mivel úgy döntöttek, hogy kizárólag nukleáris meghajtású tengeralatjárókat üzemeltetnek. Az üzletet 1998-ban ütötték nyélbe, a hajókat pedig 2000-ben kezdték el leszállítani.Az Upholder-osztályról Victoria-osztályra keresztelt egységek 2160 t vízkiszorításúak, személyzetük 46 fő, elektronikai rendszerük pedig továbbra is modernnek tekinthető. Pont ez utóbbi szólt a megvételük mellett. A hajók kizárólag védelmi célokat szolgálnának, így Kanada partjai mentén fognak járőrözni.Murphy törvénye szerint amint 2000-ben Kanada kivonta az első Oberon-osztályú hajóját, és hadrendbe kívánta állítani egyik új szerzeményét, kiderült, hogy a brit hajók üzemképessé tétele (hibák javítása és kanadai rendszerek telepítése) lényegesen több időt vesz igénybe, mint azt eredetileg tervezték. Időközben azonban egyre komolyabb gondot jelent, hogy Kanada tulajdonképpen modern tengeralattjárók nélkül kénytelen ellátni partjainak őrzését.Természetesen az Upholder/Victoria-osztály hajóival kapcsolatos problémák az évek során megterhelték az angol–kanadai kapcsolatokat is. Nagy-Britannia ugyanis határozottan állítja, hogy az Upholder hajók kiváló állapotban hagyták el a szigetországot, s a hibákat a kanadai hajógyárakra hárítják, amelyek állításuk szerint a kanadai rendszerek telepítésével, illetve a kanadai haditengerészet által kért modifikációkkal idézték elő a meghibásodásokat. Sajnos a kanadai munkák során balesetek is előfordultak. Ennek következményeként jelenleg mindössze csak egy tengeralattjáró üzemképes, egy másik feltehetőleg 2009-től válhat bevethetővé. A másik két hajón jelenleg előre tervezett karbantartási munkákat végeznek.Ami valóban bosszantja a kanadai haditengerészetet és a kormányt is, az az a tény, hogy ezen hajók üzemideje 30 év volt 2000-ben. Ebből eddig jóformán eltelt majdnem egy évtized úgy, hogy alig tudták őket alkalmazni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.