2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nőhet a légvédelmi rakéták általi fenyegetettség Afganisztánban

Art of WAR  |  2007. 08. 06., 20:14

Afganisztánban a hét végén először indítottak vállról indítható, rövid hatótávolságú légvédelmi rakétát az ottani amerikai erők egyik repülőgépe ellen. A cél egy amerikai C-130 közepes szállító repülőgép volt, amely Délnyugat-Afganisztánban repült alacsonyan. Ezek a gépek látják el zömében az ottani csapatokat, mivel igénytelenebb és robusztusabb nagyobb testvérénél, a C-17-nél. A rakéta célját végül nem találta el, amely annak köszönhető, hogy a személyzet észlelte az indítást, s megtette a szükséges ellenintézkedéseket.

A rakéta feltehetőleg egy SA-7 Strela lehetett. Erre egyrészt a szállítógép személyzetének leírása alapján lehet következtetni, amely szerint a rakéta jóformán az első infracsapdák kilövése után azonnal azokat vette célba, másrészt ez a rakéta az, amely képes úgy ellenállni az afganisztáni körülményeknek, hogy többé-kevésbé müködőképes marad.Az SA-7 első változatai még az 1960-as években jelentek meg, s manapság már elavultnak számítanak. Ez természetesen csak katonai gépek elleni alkalmazásra érvényes. Civil gépek ellen – melyek pilótái nyilván nem rendelkeznek olyan kiképzéssel, amely az ilyen, vállról indítható rakéták észlelését és kivédését szolgálná – továbbra is hatásos fegyver.A tálibok elestével valószínüleg több száz SA-7 rakétát hurcoltak a hegyekbe, ám mivel jóformán hasznavehetetlenek, nemigen alkalmazzák őket. Ez annak is betudható, hogy a rakéta indítása jól látható, így egy esetleges válaszcsapás valószínüleg halálos lehet. Arról nem is beszélve, hogy több hajtómüvel rendelkező gépeket valószínüleg csak megrongálna, mivel a rakéta harci része (típustól függően) 1 kg körül mozog. Ettől függetlenül minden, térségben tevékenykedő pilóta figyelmét felhívták erre a veszélyre, s természetesen minden gépet elláttak a megfelelő védelmi berendezésekkel.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.