Az USA légierejében szolgáló RQ-4 Global Hawkok a közelmúltban teljesítették ezredik bevetésüket, amely összesen 15 135 repült órát jelent. Ebből 71 százalék volt harci bevetés. A típus megbízhatóságát mutatja, hogy 20 órás bevetésekről visszatérve, a szükséges ellenőrzéseket és karbantartásokat elvégezve mindössze négy óra alatt egy újabb húszórás küldetés teljesítésére szálltak fel. Szintén az egyedülálló megbízhatóságról árulkodik az átlagosan 95 százalékos hadrafoghatóság is.
Ennek köszönhetően, másrészt annak is, hogy az RQ-4 olyan magasságokban is tevékenykedik, ahol a civil légi közlekedés zajlik, a Global Hawk robotrepülőgépnek engedélyezték először, hogy olyan légtereket is használhasson, amelyekben a kereskedelmi repülés is folyik – természetesen miután ellátták a megfelelő müszerekkel. Ez a gyakorlatban azonban azt jelenti, hogy a gép bárhol felemelkedhet a küldetésnek megfelelő magasságra, ami az esetek többségében jóval a civil repülés fölötti magasságokat, 19-20 km-t jelent. Az USA mindössze alig egytucatnyi Global Hawkot tart szolgálatban, s tulajdonképpen ezek is prototípusoknak mondhatóak, ugyanis az RQ-4 még messze nem volt kiforrt platform, amikor 2001-ben már igénybe vették képességeit. Ennek köszönhetően a prototípusok és a nullszéria gépei közül négy már lezuhant, közülük egy Afganisztán felett. A Global Hawk első, valóban szériaérett változata az RQ-4B lesz, amely méreteiben egy kicsivel nagyobb lett, így több müszer is fér bele. Ez a típus lesz egyben a Luftwaffe által rendelt EuroHawk alapja is, ám a német variánst európai rendszerekkel látják el.
A prototípus és nullszéria (Block 10), illetve a szériaérett Block 20 sziluettje
Bár a Global Hawk új verziójának (RQ-4 Block 20) fejlesztési költségei majdnem 25 százalékkal túllépték a büdzsét, a gép képességeinek köszönhetően a gyártónak mégsem kell hasonló szankciókkal számolnia, mint pl. a Lockheed Martinnak az új hadihajók esetében. Ezt támasztja alá az is, hogy eddig összesen 50 Global Hawkra (Block 20, 30, 40) van megrendelés úgy, hogy az utóbbi két verzió próbái majd csak 2008 és 2010 között kezdődnek el.