Oroszország 21 An-124-est kínál eladásra. Ezek a gépek az orosz légierőhöz tartoztak, ám az nem tart rájuk igényt, illetve az üzemeltetésük is gazdaságtalan. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ezen gépek megvásárlásával egy ország hadászati légi szállítási kapacitáshoz jut, illetve esetlegesen meglévő kapacitásait rendkívül olcsón bővítheti. Összesen ötvenhat An-124 épült, amelyekből az öt legfiatalabb példányt az évtized elején adták át. Természetesen az eladni kívánt 21 gép az idősebb gépek közül került ki.
Az An-124 méreteiben hasonlít az amerikai C-5B-re, hatótáva eléri a 16 500 kilométert, azaz teljes terhelés mellett is 30 százalékkal nagyobb a hatótáva, mint amerikai társának. A gép orra is felnyitható, így gyakorlatilag keresztülhajthatnak a szállított jármüvek, illetve a be- és kipakolás is lényegesen gyorsabb. Mivel az An-124-est civil társaságok is igénybe vehetik, a gép jóformán mindent szállított már. Így ez a gép vitte haza Hajnan szigetéről a kínai J-8 vadásszal összeütközött EP-3 elektronikus felderítőgépet, s Afganisztánba is szállított amerikai (!) harci helikoptereket. Az A-380 és a Boeing 777 egyes nagyobb elemeit szintén szállította. Amint tehát 150 tonna körüli terhet kell valahova szállítani, általában az An-124 szolgáltatásait veszik igénybe.A NATO is hat ilyen gépet bérel, hogy fenn tudja tartani a területén túli küldetéseket, azaz az afganisztáni missziót. Ugyanakkor úgy tünik, hogy a típus megbízhatósága még nem éri el a nyugati színvonalat, hiszen az 56 An-124-ből négy már lezuhant. Amerikai C-5-ből eddig öt zuhant le, ám 131 épült belőle, C-17-ből pedig eddig egy se veszett oda.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |