A San Xi repülőgépgyár és az Antonov Tervezőiroda egy pekingi műszaki központ létrehozását tervezi, ahol együtt dolgoznának a kínaiakkal az Y8-F600 típuson, továbbá az Y-5 korszerűsített változatán, valamint az új 30 és 60 tonnás szállítógépek fejlesztésén. A San Xi Y8-F600-a egy közepes méretű teherszállító, melynek az An-12 szolgált alapul, míg az Y-5 az An-2 leszármazottja. Az utóbbit a Si Jiaz Huang repülőgépgyár állítja elő.
Az új Y8-F600 első felszállását még az idén hajtotta volna végre, de ezt az időpontot végül 12 hónappal kitolták, hogy orosz segédlettel további javításokat és módosításokat hajtsanak rajta végre. A két repülőgyárat összefogó Aviation Industry Corporation II (AVIC II) az újonnan megnyitott pekingi központ közremüködésével két új teherszállító repülőgép kifejlesztését tervezi.
Az egyik egy közönséges teherszállító lesz 30 tonnás felszállósúllyal, a másik pedig egy négy hajtómüves, 60 tonnás felszállósúlyú teherszállító, amely képes lesz vízről is üzemelni. Ez utóbbit a múlt hónapi görögországi tüzesetekből okulva elsősorban tüzoltásra szeretnék alkalmazni.
Az új központ kapóra jön az AVIC II-nek, Kína ugyanis be kíván szállni a civil repülőgépgyártás versenyébe, és saját, 150 főnél többet is befogadó típusokat is szeretne gyártani.