Az USA légierejének utántöltőgép-tenderén induló Northrop Grumman elképzelései szerint a negyvenmilliárd dolláros üzlet elnyerése esetén az ajánlata alapját képező A330-200 típusról áttér a 200F, azaz teherszállító változatra. Az átállás egyik további következménye lehet, hogy ezzel újabb lehetőséget teremt a KC-30 konzorciumban tagként jelen lévő General Electric Aviation számára, hogy az A330-200F-flotta harmadik számú hajtómű-beszállítója lehessen.
Az ajánlatban az A330-200 utasszállítóból „házilag” áthalkított teherszállító szerepel, amelybe rakodásra szolgáló rámpát építettek, illetve a felső fedélzet egyes pontjain megerősítették a padlólemezeket. Az utasszállító változat mellett abból az egyszerü okból döntöttek, hogy az ajánlat megtételekor az A-330-200F még nem rendelkezett üzemeltetővel, illetve megemelte volna az eredeti ajánlatban szereplő összeget. Mindamellett mostanra az A300-200F típus már kiforrottnak számít, és számos elégedett üzemeltetővel rendelkezik, így a Northrop joggal feltételezi, hogy a teherszállító változat vonzó lehet a légierő számára.Ha a Northrop nyeri a tendert, akkor ezzel egyedülálló lehetőséget teremtene a GE-nek, amely júniusban közölte, hogy nem vesz részt a gyári A330-200F hajtómü beszállítói versenyén. Így ezen a piacon a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce egyedül versenyezhet. A KC-X tender elnyerése azt jelentené, hogy GE az USAF költségére integrálhatná hajtómüvét teherszállítóra.Mint már beszámoltunk róla, a Northrop a Boeing KC-767-200LRF gépével versenyez a 179 repülőgép beszerzéséről szóló tenderen. Az USA légiereje jelenleg azt tervezi, hogy a korábbi szeptemberi időpont helyett az év végén hirdetné ki a tender győztesét.A nagyobb KC-30 több üzemanyag szállítására képes, valamint nagyobb a hatótávolsága, mint a KC-767-nek, a Boeing azonban azzal érvel, hogy a kisebb repülőgép nagyobb rugalmasságot kölcsönöz majd az USAF-nak. A Northrop ezt az érvet határozottan cáfolja. Meglátásuk szerint a KC-30-as teljes üzemanyag-terheléssel a világ 625 repülőteréről tudna üzemelni, ezzel szemben a KC-767-es csak 465-ről.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |