2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi benzinkút – újabb fejlemények az utántöltőgép-tenderen

Art of WAR  |  2007. 09. 28., 19:18

Az USA légierejének utántöltőgép-tenderén induló Northrop Grumman elképzelései szerint a negyvenmilliárd dolláros üzlet elnyerése esetén az ajánlata alapját képező A330-200 típusról áttér a 200F, azaz teherszállító változatra. Az átállás egyik további következménye lehet, hogy ezzel újabb lehetőséget teremt a KC-30 konzorciumban tagként jelen lévő General Electric Aviation számára, hogy az A330-200F-flotta harmadik számú hajtómű-beszállítója lehessen.

Az ajánlatban az A330-200 utasszállítóból „házilag” áthalkított teherszállító szerepel, amelybe rakodásra szolgáló rámpát építettek, illetve a felső fedélzet egyes pontjain megerősítették a padlólemezeket. Az utasszállító változat mellett abból az egyszerü okból döntöttek, hogy az ajánlat megtételekor az A-330-200F még nem rendelkezett üzemeltetővel, illetve megemelte volna az eredeti ajánlatban szereplő összeget. Mindamellett mostanra az A300-200F típus már kiforrottnak számít, és számos elégedett üzemeltetővel rendelkezik, így a Northrop joggal feltételezi, hogy a  teherszállító változat vonzó lehet a légierő számára.Ha a Northrop nyeri a tendert, akkor ezzel egyedülálló lehetőséget teremtene a GE-nek, amely júniusban közölte, hogy nem vesz részt a gyári A330-200F hajtómü beszállítói versenyén. Így ezen a piacon a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce egyedül versenyezhet. A KC-X tender elnyerése azt jelentené, hogy GE az USAF költségére integrálhatná hajtómüvét teherszállítóra.Mint már beszámoltunk róla, a Northrop a Boeing KC-767-200LRF gépével versenyez a 179 repülőgép beszerzéséről szóló tenderen. Az USA légiereje jelenleg azt tervezi, hogy a korábbi szeptemberi időpont helyett az év végén hirdetné ki a tender győztesét.A nagyobb KC-30 több üzemanyag szállítására képes, valamint nagyobb a hatótávolsága, mint a KC-767-nek, a Boeing azonban azzal érvel, hogy a kisebb repülőgép nagyobb rugalmasságot kölcsönöz majd az USAF-nak. A Northrop ezt az érvet határozottan cáfolja. Meglátásuk szerint a KC-30-as teljes üzemanyag-terheléssel a világ 625 repülőteréről tudna üzemelni, ezzel szemben a KC-767-es csak 465-ről.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.