Az amerikai hadsereg és a tengerészgyalogság több mint 20 milliárd dollárért vásárol aknabiztos MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) járműveket. A csapatok támogatják a kezdeményezést, ám néhány tábornok kevésbé rózsásan látja a jövőt az MRAP járművekre való gyors átállás miatt. Jelenleg azonban az aknabiztos járművekben nagyobb esélyük van a katonáknak arra, hogy életben maradjanak.
Ha tehát minden katonának, aki bombamerénylet áldozatává vált, lehetősége nyílt volna arra, hogy az útszéli bombák robbanásának ellenálló jármüben utazzon, akkor a veszteségek 65%-kal kisebbek lennének. Az Irakban megsebesült katonáknak körülbelül a fele ilyen bombatámadásokban sérül meg. Ez az oka annak, hogy a hadsereg és a tengerészgyalogság is ezeket a jármüveket szeretné használni a veszélyeztetett területeken. A sebesültek száma így előreláthatólag harmadával csökkenne.
A rendszeresített MRAP jármüvek közül a Cougar a legelterjedtebb. Ennek a jármünek, ill. a nagyobb Buffalónak az üzemeltetése drágább, továbbá lomhábbak, még a páncélozott Hummernél is. Mindezek ellenére az MRAP jármüvek életeket mentenek. A Cougar és a Buffalo jármüvek az utasokat, valamint a kulcsfontosságú jármüalkatrészeket a bombák robbanóerejének ellenálló „buborékba” zárják, így védve őket, illetve azokat. A golyóálló Cougarok és Buffalók megépítése során ugyanazt a dél-afrikai cégek által kifejlesztett szerkezetet alkalmazzák, mint amilyet a dél-afrikai haderőknek szállított taposóakna-álló jármüvekben is használtak. Ezek nagy sikert arattak az 1980-as években. A dél-afrikai technológia 1998-ban került az USA-ba, és már alkalmazták is a Balkánon állomásozó békefenntartók jármüveinél. Az MRAP alapvetően egy teherautó (kb. 12 tonnás súllyal), amit úgy alakítanak ki, hogy ellenálljon a bombáknak és az aknáknak. Ára körülbelül 5-10-szer nagyobb, mint egy páncélozott Hummeré. A jelenlegi MRAP-flottából a Buffalók száma több százra tehető. A Buffalo egy 23 tonnás jármü, amely valójában a Peterbuilt Mac-10 típusú kamion alaposan módosított változata. Ára (740 000 dollár) a kisebb méretü Cougaréval nagyjából azonos, páncélzata pedig géppuskalövedéknek is ellenáll.
Az MRAP-k fenntartási és müködtetési költsége sokkal magasabb, mint a Hummeré. Ez jelenti az igazán nagy problémát a jövőre nézve. További probléma, hogy jellegzetesen főleg Irakban jelentős az útszéli bombatámadások végrehajtása. Mihelyt az amerikai csapatok kivonulnak Irakból, a katonaságnak már nem lesz szüksége az MRAP-kre. Ugyanakkor ezek a jármüvek közkedveltek több civil szervezetnél is, valamint olyan nemzeteknél, ahol gyakoriak a lázadások. Ezáltal az USA használt jármüként számukra el tudná adni az MRAP-ket. Ellenkező esetben raktárba kerülnének, mivel a magas üzemeltetési költség bizonyára negatív médiavisszhangot váltana ki.
Ugyanakkor 20 000 db MRAP raktárban való tárolása sem tünik igazán jó választásnak. Ennek következtében az amerikai hadügyminisztérium leállította a Hummer utódjának, a JLTV-nek (Joint Light Tactical Vehicle) a fejlesztését, részben azért, mert a bombatámadások a jövőben akár állandó fenyegetéssé is nőhetnek. Természetesen a bombák és aknák által jelentett veszélyek már több mint egy évszázada jelen vannak. Az MRAP-kkel azonban az amerikai gyalogság jelentősen képes csökkenteni sérültjeinek számát, ami mind a közvéleményben, mind a sajtóban támogatásra talál.