2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Problematikussá vált a felderítőhelikopter beszerzése

Art of WAR  |  2007. 10. 11., 20:17

Nem halad zökkenőmentesen az Amerikai Hadsereg felderítőhelikoptereinek beszerzése, amelynek pénzügyi feltételeit a félbeszakított RAH-66 Comanche program biztosítja. A Bell ARH-70A Arapaho fejlesztési és gyártási költségei több mint 50%-kal növekedtek, mivel a fegyverzettel is ellátandó felderítőhelikopteren számos módosítást kellett végrehajtani.

Márciusban a magas költségekre és a határidők csúszására hivatkozva az Amerikai Hadsereg leállította a programot. Ugyanakkor májusban megállapodtak a gyártás újraindításáról, melynek részleteiről még folynak a tárgyalások. Az új program részeként az Amerikai Hadsereg további forrásokat biztosít a fejlesztéshez, az első gép átadását 2009-re tolja ki, ezenkívül az ARH-70 végszerelését Mirabel helyett Fort Worthben végzik majd, ezzel is csökkentve a a költségeket.

Az ARH-program finanszírozásáról csak akkor tudunk meg pontos részleteket, amikor napvilágot lát a végleges 2008-as költségvetés, ugyanis a kongresszus nem egyhangúan támogatja az új helikopterek beszerzését. Amíg megszületik a politikai döntés, a Bell továbbra is három új ARH-70-essel és egy vállalati tulajdonban lévő repülőgéppel folytatja a próbákat. A kísérleti gépek eddig 800-nál is több órát töltöttek a levegőben.

A fejlesztés alatt lévő gépeket mostanra már a megnövelt teljesítményü Honeywell HTS900-2 (754 kW) hajtómüvekkel szerelik. Ezek kerülnek a szériagépekbe is. A két, infravörös tartományban üzemelő BriteStar II célfelderítő rendszer is megérkezett, amelyek teljes mértékben kielégítik az ARH-tenderben foglalt követelményeket. Annak ellenére, hogy a kongresszus még dönthet úgy is, hogy nem támogatja az ARH-programot, s akár új tendert is kiírathat, a Bell saját költségén megkezdte a gyártás-előkészítést, hogy tartani tudja az új határidőt.

Az Amerikai Hadseregnek nagy szüksége lenne az új felderítőhelikopterekre, hogy lehetősége nyíljon az OH-58D Kiowa Warriorokból álló elavuló flotta kiváltására.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.