2024. 03. 02. szombat
Lujza
: 394 Ft   : 364 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tengeralattjárókkal a terroristák nyomában

Art of WAR  |  2007. 10. 10., 19:13

Olaszország és Németország is egy-egy 212 osztályú tengeralattjárót vezényelt a Földközi-tenger medencéjébe, hogy ott terrorelhárító feladatokat lássanak el. A szóban forgó hajók levegőfüggetlen meghajtással is rendelkeznek, így akár heteket is víz alatt tölthetnek (a német hajó az észak-németországi Kielből végig Gibraltárig víz alatt tette meg az utat, s valószínűleg ott is csupán az angolok érzékenysége miatt emelkedtek a felszínre). A tengeralattjárók gyanúsnak ítélt teherhajókat fognak titokban megfigyelni, amelyekről valószínűsíthető, hogy esetleg együttműködnek valamely terrorszervezettel.

A nem nukleáris meghajtású tengeralattjárók új generációja, mint az orosz Amur/Lama (amely felszerelhető levegőfüggetlen meghajtással, de nem „szériatartozéka”), a francia Scorpene vagy a német 212-es osztály, az elmúlt években állt szolgálatba, illetve fog szolgálatba állni még az évtized vége előtt. A korábbi hagyományos dízel-elektromos meghajtású tengeralattjáróktól eltérően ezek a hajók üzemanyagcellákat és dízelmotorokat használnak. Az első német 212 osztályú hajó két éve áll szolgálatban, s eddig összesen négy épült belőle. Az üzemanyagcelláknak köszönhetően ezek a hajók rendkívül halkak, s heteket is képesek víz alatt tölteni, a dízelmeghajtást csak a felszínen haladva használják.A 212 osztály még a nukleáris meghajtású hajóknál is halkabb (itt a hütésre használt vízpumpák okozzák a legtöbb zajt), így nagyobb teljesítményü érzékelőik ellenére is sikeresen vehetik fel ellenük a harcot. Ebben lényegesen kisebb méretük is segítségükre van (212 osztály: 1500 tonna, 57 méter hossz; amerikai Virginia-osztály: 6200 tonna, 120 méter hossz). Amíg a nukleáris tengeralattjáróknak más feladatokat is el kell látniuk, addig a 212 osztályt kifejezetten támadó feladatok kivitelezésére tervezték.Az üzemanyagcellás technológiát Németország fejlesztette ki, s e területen messze más országok előtt jár. A 212 osztály ugyan drága (kb. félmilliárd euró), ám még így is mindössze harmadannyiba kerül, mint a nukleáris meghajtásúak. A 212-es automatizáltsága is rendkívül magas fokú, így üzemeltetéséhez csupán 27 fős legénységre van szükség. A 6 torpedóvetőcső és 12 torpedó, továbbá a hajó elleni rakéták (amelyeket szintén a torpedóvetőcsövekből indítanak) és aknák jelentős tüzerőt képviselnek. Mivel a hajókat exportálják is, ezért a vezető tengeri hatalmak, élükön az USA-val, nincsenek különösebben elragadtatva.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 15., 15:16
Új-Zéland Védelmi Minisztériuma bejelentette, hogy a Lockheed Martin Marietta-i üzemében lefestették az első C-130J szállító repülőgépüket, mely tervezetten idén érkezhet Új-Zéland légierejéhez.
2024-02-09 11:15:42
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024-02-06 11:13:03
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024-02-05 13:57:16
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
2024-02-01 14:07:08
Az amerikai Bremertonban működő, elsősorban katonai, rendőrségi, tűzoltó és mentöhajók tervezésére és gyártására szakosodott SAFE Boats International (SBI) egyetértési és együttműködési megállapodást írt alá az elektromos meghajtású csónakokra specializálódott brit Vita Power vállalattal egy zéró kibocsátású, kisméretű járőrhajó kifejlesztéséről és gyártásáról.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 29., 10:24
A Védelmi Innovációs Kutatóintézet a NATO Innovációs Alappal együttműködve új lehetőségeket teremt a védelmi technológiát fejlesztő magyar vállalkozásoknak – mondta dr. Porkoláb Imre dandártábornok, a HM védelmi innovációért felelős miniszteri biztosa.
2024. 02. 28., 10:40
A Magyar Honvédség Klapka György 1. Páncélosdandár egy Gidrán harcjárművet biztosít a BOK Sportcsarnokban szervezett rendezvényre.
2024. 02. 27., 10:38
A horvát kormányfő alig két hónapja még kizártnak tartotta a sorkötelezettség visszaállítását. Egy újabb fordulat után kiderült: jövőre mégis indul, csak sorkatonaság helyett kötelező katonai alapképzésnek nevezik, és három hónapig tart.
2024. 02. 22., 09:38
A terv közös katonai gyakorlatokat, konferenciákat, oktatási-, képzési- és kiképzési, hadtörténeti és hadisírgondozási együttműködést, valamint hagyományőrző rendezvényeket, programokat foglal magába a 2024-es évre.

  JETfly Magazin

A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.