2017. 10. 19. csütörtök
Nándor
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tengeralattjárókkal a terroristák nyomában

Art of WAR  |  2007. 10. 10., 19:13

Olaszország és Németország is egy-egy 212 osztályú tengeralattjárót vezényelt a Földközi-tenger medencéjébe, hogy ott terrorelhárító feladatokat lássanak el. A szóban forgó hajók levegőfüggetlen meghajtással is rendelkeznek, így akár heteket is víz alatt tölthetnek (a német hajó az észak-németországi Kielből végig Gibraltárig víz alatt tette meg az utat, s valószínűleg ott is csupán az angolok érzékenysége miatt emelkedtek a felszínre). A tengeralattjárók gyanúsnak ítélt teherhajókat fognak titokban megfigyelni, amelyekről valószínűsíthető, hogy esetleg együttműködnek valamely terrorszervezettel.

A nem nukleáris meghajtású tengeralattjárók új generációja, mint az orosz Amur/Lama (amely felszerelhető levegőfüggetlen meghajtással, de nem „szériatartozéka”), a francia Scorpene vagy a német 212-es osztály, az elmúlt években állt szolgálatba, illetve fog szolgálatba állni még az évtized vége előtt. A korábbi hagyományos dízel-elektromos meghajtású tengeralattjáróktól eltérően ezek a hajók üzemanyagcellákat és dízelmotorokat használnak. Az első német 212 osztályú hajó két éve áll szolgálatban, s eddig összesen négy épült belőle. Az üzemanyagcelláknak köszönhetően ezek a hajók rendkívül halkak, s heteket is képesek víz alatt tölteni, a dízelmeghajtást csak a felszínen haladva használják.A 212 osztály még a nukleáris meghajtású hajóknál is halkabb (itt a hütésre használt vízpumpák okozzák a legtöbb zajt), így nagyobb teljesítményü érzékelőik ellenére is sikeresen vehetik fel ellenük a harcot. Ebben lényegesen kisebb méretük is segítségükre van (212 osztály: 1500 tonna, 57 méter hossz; amerikai Virginia-osztály: 6200 tonna, 120 méter hossz). Amíg a nukleáris tengeralattjáróknak más feladatokat is el kell látniuk, addig a 212 osztályt kifejezetten támadó feladatok kivitelezésére tervezték.Az üzemanyagcellás technológiát Németország fejlesztette ki, s e területen messze más országok előtt jár. A 212 osztály ugyan drága (kb. félmilliárd euró), ám még így is mindössze harmadannyiba kerül, mint a nukleáris meghajtásúak. A 212-es automatizáltsága is rendkívül magas fokú, így üzemeltetéséhez csupán 27 fős legénységre van szükség. A 6 torpedóvetőcső és 12 torpedó, továbbá a hajó elleni rakéták (amelyeket szintén a torpedóvetőcsövekből indítanak) és aknák jelentős tüzerőt képviselnek. Mivel a hajókat exportálják is, ezért a vezető tengeri hatalmak, élükön az USA-val, nincsenek különösebben elragadtatva.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

A Lufthansa Csoport légitársaságai mintegy 12,7 millió utast szállítottak 2017 szeptemberében, 17,8%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A rendelkezésre álló utaskilométerek száma 11%-kal haladta meg az előző évit, miközben az árbevétel 12,9%-kal nőtt.