Amikor India 2004-ben másfél milliárd dollárért megvásárolta a befejezetlen állapotban lévő orosz Admiral Gorskov repülőgép-hordozót, akkor a vételár 700 millió dollár értékben tartalmazta a már meglévő eszközök felújítását, illetve a hajó befejezését. További 800 millió dollárért rendeltek a hajóhoz fegyvereket, repülőgépeket és helikoptereket. A szerződés szerint a hajót 2008-ban kellene átadni az indiai haditengerészetnek, ám ez aligha fog bekövetkezni. Ezzel India védelmi képességei pedig néhány évre komolyan gyengülnek.
Mint már arról beszámoltunk, a felújítást végző hajógyár jelentősen alábecsülte a felújítás költségeit, így azt az elmúlt időszakban az eredeti 700 millióról 1,1 milliárd dollárra kívánták emelni. A legújabb költségelemzések szerint immár az eredeti összeg majdnem háromszorosát, csaknem 2 milliárd dollárt kérnek a hajó felújításáért, illetve befejezéséért. Ezért az összegért akár a terveket is megvehették volna, s a hajót Dél-Koreában vagy esetleg Európában is megépíttethették volna. Természetesen India nincs elragadtatva, s immár az orosz állam közbenjárását követeli. Első lépésként az érintett hajógyár igazgatóját felmentették, és vizsgálatot indítottak ellene. Természetesen maga a hajógyár sem járt jól, hiszen a Gorskov-projekt miatt jövedelmező megrendelésektől, mint pl. olajfúró platformok gyártásáról kell lemondania.A fenti összeg főleg annak tükrében számít irdatlan összegnek, hogy ez mintegy ötöde lenne India teljes orosz hadiipari megrendeléseinek. Természetesen az okozott eszmei károkról sem árt szót ejteni, hiszen az orosz fegyverek első számú vásárlója India, és ellentétben Kínával, tiszteletben tartják a szellemi tulajdonjogokat, s megveszik a licenceket. Intő jel lehet Oroszországnak, hogy India egyre szorosabbra füzi kapcsolatait Izraellel, ami a high-tech rendszerek beszerzését illeti, illetve hogy a két új, saját építésü légvédelmi hajójának (valójában repülőgép-hordozó) tervezéséhez Olaszország segítségét vette igénybe.