Az USA-ban fejlesztett új F-35 Lightning II többfeladatú vadászgép pilótafülkéje immár a pilóta szavait is érteni fogja beszédfelismerő rendszere segítségével. Ezen a területen azonban az amerikaiak majdnem egy évtized lemaradásban vannak, hiszen a francia légierő pilótái már a kilencvenes évek második fele óta beszélhetnek gépeikkel, s a Eurofighter Typhoonban is megtalálható ez a technológia.
Az USA lemaradása elsősorban a döntéshozók ellenállásának köszönhető. A beszédfelismerő rendszer segítségével számos müveletet lehet úgy elvégezni, hogy ne kelljen valamely kapcsolót müködtetni. Bár a rendszer jelentőségét mérve leginkább a HOTAS (Hands on Throttle and Stick) kialakítású botkormány és gázkar megjelenéséhez hasonlítható, amely során a legfontosabb funkciókat üzemeltető gombokat és kapcsolókat a fent nevezett két eszközre helyeztek, mégsem tekinthető hasonló nagyságrendü ugrásnak. Elsősorban azért nem, mert a legfontosabb funkciókat továbbra is a boton, illetve a gázkaron hagyják, hiszen ezek így sokkal gyorsabban kezelhetőek, mintha ki kellene mondani az akár egyszavas parancsokat is.A pilótafülkében folytatott próbák során a szoftver 98 százalékos pontossággal dolgozott, ami lényegesen magasabb, mint amire egy másodpilóta képes. Mivel a legfontosabb funkciók továbbra is a gázkaron maradnak, ezért szóban olyan információkhoz lehet jutni, mint a repülőgép rendszereinek állapota, vagy kérni lehet bizonyos szenzorok üzemmódjának megváltoztatását, stb. A vadászgépekbe szánt beszédfelismerő rendszerek általában csak néhány száz szót képesek felismerni, a legfontosabbakat pedig akkor is, amikor a pilóta nagy G-terhelésnek van kitéve, s ezeket nem éppen a legszebben artikulálva ejti ki.