2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európai gyártmány lehet az amerikai elnök különgépe

Art of WAR  |  2007. 10. 18., 12:17

Az Airbus A380 típusa felkeltette az USA légierejének (USAF) érdeklődését, mind mint teherszállító gép, mind mint elnöki különgép. Az Airbus illetékeseit még idén nyáron keresték meg, elsősorban az A380F (F mint Freighter, azaz teherszállító) paramétereire voltak kíváncsi. A típust hadászati szállítógépként használnák. Az AMC (Air Mobility Command – Légi Szállítási Parancsnokság) természetesen választ is kapott, s előreláthatólag decemberben tartanak majd egy prezentációt is.

A kérés összefügghet az USAF azon modernizálási programjával, amelyben a Lockheed Martin C-5 szállítógépek új hajtómüvel való ellátását hivatott megvalósítani. A gond ugyanis az, hogy a típus üzemeltetése rendkívül költségessé vált, az új hajtómüvek beszerzése és beépítése pedig a légierő számításai szerint – amit a kivitelező Lockheed Martin vehemensen tagad – másfélszer vagy akár kétszer annyiba is kerülhetnek. Egyébként messze nem ez az első eset, hogy a Lockheed Martin nem tud a tervezett büdzsé keretein belül maradni. A fent leírtaktól függetlenül az AMC az A380 mellett az A340-600 és az A330-200 iránt is érdeklődött, amelyek potenciális VIP-gépként szolgálhatnának. A légierő VC-25 gépe (az Air Force One, azaz az elnöki különgép) a Boeing 747-200 típuson alapszik. Ezt a kilencvenes évek elején vezették be, s mostanra kora, illetve gazdaságtalan hajtómüvei miatt számos légitársaság a típus kivonására készül. Ugyanez a sors vár az E-4 légi vezetési pontra is. A Boeing természetesen tisztában van azzal, hogy az USAF-nak le kell cserélnie ezen gépeit, s csereként a 747-8 típust ajánlja, amely a tervek szerint 2009-től áll szolgálatba. A cég számára felbecsülhetetlen presztízsveszteség lenne, ha nem az ő repülőgépük lenne az USA elnöki gépe, hiszen ezt mindig is ők adták. Intő jel lehet számukra, hogy az elnöki helikoptert, a Marine One-t már az EADS szállítja, letaszítva trónjáról az örökös beszállítót, az amerikai Sikorskyt.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.