Dél-Afrika haditengerészetének modernizálását tervezi, ami nem csupán annak a jele, hogy az ország újjá szeretné építeni az évtizedekig embargóval sújtott hadseregét, hanem annak is, hogy saját erejéből szeretne a régió vezető nagyhatalma lenni.
A képzett lakossággal rendelkező Dél-Afrika kétségkívül a kontinens vezető országa, és jogosan szeretne vezető szerephez jutni az Afrikai Unió gyors reagálású haderejében. Ennek érdekében azonban képesnek kell lennie arra is, hogy érdekeit határaitól jóval messzebb is érvényesíteni tudja.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, Dél-Afrikának nemcsak partra szállító hajókra van szüksége, hanem Airbus A400 szállító repülőgépekre is. Ha végre elkészülnek, ezek a repülőgépek (melyekkel az elavuló C-130-asokat váltják ki) 9300 km-es hatótávolsággal fognak rendelkezni, és 41 tonna rakomány szállítására lesznek képesek.
Dél-Afrika többek között a francia Mistralokhoz hasonló partra szállító hajókat vagy a konkurens spanyol hajót vásárolná. Ez utóbbival megnyílna a lehetőség Dél-Afrika előtt, hogy saját repülőgép-hordozója legyen. A francia Mistral-osztály 24 000 t vízkiszorítású, 16 NH90 helikopter szállítására képes. A spanyol gyártmány nagyobb (27 000 tonna) és sokoldalúbb is, hisz kialakítástól függően 30 db Harrier vagy Agusta A109 helikopter szállítására képes.
Dél-Afrika régiós hatalommá emelkedése törvényszerü volt, mivel legtöbb szomszédjánál az állam szervezettsége kaotikus, s részben ezért a szegénység is nyomasztó.