Immár hét éve tart annak a pilóta nélküli helikopternek a fejlesztése, amely a Pentagon elvárásainak megfelelően akár tizenkét órát is a levegőben tartózkodhat majd. A legutóbbi próbák során az A160T Hummingbird 2600 méteres magasságban 225 kg teherrel, amely a különböző érzékelők súlyát volt hivatott szimulálni, pontosan tizenkét órát repült. Leszállás után megállapították, hogy az üzemanyag negyven százaléka megmaradt. Ezen felbuzdulva a következő repülésen a terhet 135 kg-mal csökkentik, ám helyette tizennyolc órát kell az A160T-nek repülnie.
Az első repülésre még öt évvel ezelőtt került sor, s a gép messze nem úgy teljesített, mint ahogy azt elképzelték. Igaz, az elvárások meglehetősen szigorúak voltak. Akár negyven óráig is a levegőben kellett volna maradnia 135 kilogrammos terheléssel, s akár 10 km magasságba is fel kellett volna tudnia emelkednie. A robothelikopternek ezenkívül olyan időjárási körülmények között is fel-, ill. le kellett volna tudni szállnia, amelyben ember vezette helikopterek biztonsági megfontolásokból nem repülnek. Az első A160 egy közönséges 300 lóerős gépkocsimotort használt, míg a jelenlegi A160T változat egy 700 lóerős gázturbinát, jelezvén, hogy a fejlesztés során mégsem olyan egyszerü, mint ahogy tervezték. A gyártás is eredetileg tavaly indult volna meg, ám valószínüleg ez inkább 2008-ban vagy 2009-ben fog megtörténni. Fegyverzetként a robotrepülőgépeken már bevált Hellfire rakéták vagy Viper Strike precíziós bombák fognak szolgálni.