Az USA haditengerészetében szolgáló Arleigh Burke-osztályú rombolók karbantartása során fény derült arra, hogy a hajók orrában lévő keresztmerevítők hajlamosak arra, hogy elhajoljanak. Erre csak most, szűk két évtizeddel az osztály szolgálatba állása után derült sor, ami elsősorban az afganisztáni és iraki hadműveleteknek köszönhető. Az elhajolt merevítők alapvetően nem veszélyeztetik a hajó biztonságát, ám ha rakétatalálat érné, zátonyra futna, vagy összeütközne egy másik hajóval, akkor jelentősen megnőne annak az esélye, hogy a hajó elsüllyed.
A szerkezeti hibára azért derült csak most fény, mert a hajók a két ázsiai hadmüvelet miatt folyamatosan maximális terheléssel szelik a tengerek vizét. Emellett a viharos időben az orrnak csapódó hullámok is okozói a meghibásodásnak. Mivel egyelőre jobb megoldást nem látnak, így a küldetésükről az otthoni kikötőjükbe visszatérő hajók szóban forgó részét átvizsgálják, a szükséges merevítőket kicserélik, illetve megerősítik azokat. Az 1991 óta szolgálatban álló Arleigh Burke valamivel egymilliárd dollár alatti árával és (változattól függően) 8315-től 9200 tonnáig terjedő vízkiszorításával minden idők egyik legnagyobb rombolója. Méreteit tekintve vetekszik a második világháború cirkálóival, ezek tüzerejét pedig többszörösen felülmúlja.