Az angliai Walesben, Harlech közelében gyanútlanul sétáló emberek váratlanul fedezték fel a tengerparton egy II. világháborús amerikai P-38-as roncsait. A több mint 60 éve lezuhant vadászgép közvetlen környezetét azonban a helyi hatóságok biztonsági okokból azonnal lezárták, és még a megtalálás pontos helyét sem hozták nyilvánosságra, ugyanis a Lightningban nagy mennyiségű magas oktánszámú üzemanyag található, amely robbanásveszélyes. A BBC jelentése szerint először amerikai szakértők fogják megvizsgálni a maradványokat, és csak azután döntenek majd a kiemelésről.
A nagy-britanniai Walesben, több mint 60 év eltelte után mosta ki a tenger vize egy amerikai Lockheed P-38 Lightning roncsait. Harlech közelében először a parton sétáló emberek lettek figyelmesek a repülőgépre. A maradványok egyes részei apálykor voltak igazán láthatók. Az érintettek ezután értesítették az illetékes hatóságokat. A helyi tengerészeti hivatal munkatársai, miután felmérték a helyszínt, azonnal lezárták a területet, és gondoskodtak a lelőhely állandó őrzéséről is. Ezenkívül még a pontos helyet sem hozták nyilvánosságra. A szükséges óvintézkedéseket azzal magyarázták, hogy a gépben nagy mennyiségü magas oktánszámú üzemanyagot találtak, ami fokozottan robbanásveszélyes. Éppen ezért egyaránt fontosnak tartották az emberek testi épségének, mind pedig a P-38-as roncsainak védelmét. Mindezekről Barry Davies, a tengerészet egyik hivatalnoka számolt be, valamint hozzátette, hogy apálykor ő maga is látta a vadászgép egyes részeit, továbbá a szárnyait.A BBC-riportban elhangzott, hogy amerikai szakértők fogják a Lightningot átvizsgálni, és majd csak azután határoznak arról, miként, illetve hogyan emelik ki a gépet a tengerpart homokjából. Davies a kérdésekre elmondta, hogy a feltárás nagyon nehéz és költséges folyamat lesz, de a helyszín biztonságossá tétele is különösen fontos szempont. A P-38-as megtalálása egyébként kiemelkedő jelentőségü, csakúgy, mint a II. világháborúban, a rossz időjárás miatt Grönlandon kényszerleszállt, majd jég alá temetődött másik repülőgép.A roncs történetének kutatása időközben szintén megkezdődött. Az első értesülések szerint a Lockheed P-38 Lightning 1942 szeptemberében zuhant le Harlech közelében. A pilóta, Robert Elliott hadnagy az USAAF 14. Fighter Groupjában szolgált, alakulatának bázisa Shropshire megyében volt. A hadnagy előzőleg a RAF llanbedri repülőterén már vészleszállást hajtott végre, majd onnan indult tovább útjára. De állítólag már a guruláskor (is?!) üzemanyag-probléma lépett fel, így nem sokkal később, a tengerpartnál következett be a gépveszteséggel járó esemény. Elliott hadnagy ezúttal még élve megúszta ezt a szerencsétlenséget. Végzete néhány héttel később, Észak-Afrikában érte utol.A P-38-as magassági vadászgép tervezését 1937-ben kezdték meg az USAAF megbízásából. A Lockheed cég első katonai repülőgépe, az XP-38-as 1939. január 27-én emelkedett a levegőbe. A kezdeti változatok orr-részébe egy 37 mm-es gépágyút, valamint 4 db 12,7 mm-es géppuskát építettek be. A későbbieknél az ágyút 20 mm-esre cserélték. Első példányait 1941-ben állították szolgálatba, s a típus akkoriban Amerika leggyorsabb repülőgépe volt. A legtöbbet a P-38L variánsából építettek, összesen 3923 db-ot. Az USA legeredményesebb pilótája, Richard Ira Bong őrnagy is ezen a típuson aratta mind a 40 légi győzelmet. Ezenkívül másik nagy eredmény is öregbítette a Lightning hírnevét, ugyanis 1943. április 18-án, a Csendes-óceán délkeleti részén P-38-as pilóták lőtték le a Japán Császári Haditengerészet főparancsnokának, Iszoroku Jamamoto tengernagynak a repülőgépét. A Lockheed P-38 Lightning változataiból összesen 9923 db-ot gyártottak. Napjainkban csak 27 példánya ismert.