Megkezdődtek annak az eszköznek a próbái, amely révén katonai szállító repülőgépek a legrosszabb látási viszonyok között is le tudnak majd szállni. Az AALC (Autonomous Approach and Landing Capability) rendszert az USA légierejének kutatólaboratóriuma és a BAE Systems fejleszti, alapja pedig egy radar és egy infravörös képalkotó adataiból összeállított kép.
A kísérleteket az Edwards légi támaszponton végzik, s még év vége előtt élesben is ki szeretnék próbálni egy C-130H szállítógépen. A rendszer segítségével a pilóták képesek lesznek bármilyen időjárási viszonyok között manuálisan leszállni, azaz rossz látási viszonyok között nem szorulnak majd rá a reptéri infrastruktúrára. Az ilyen rendszerrel ellátott gépek tehát bármikor és bármely, leszállásra alkalmas területen is le fognak tudni szállni.A milliméteres tartományban müködő radar és az infravörös képalkotó egyesített képét a legfontosabb repülési adatokkal együtt egy head-up-displayen jelenítik meg, míg a radar által alkotott kép önállóan a fülke egyik monitorán látható. Ez utóbbi az akadályok távolságának felismerésében nyújt majd segítséget. A BAE Systems adja a jelentősen megnövelt fényerővel bíró head-up-displayt, amely erős fényben is tisztán látható képet alkot.