Az amerikai UTC Power 300 kilowattos üzemanyagcellák gyártásáról egyezett meg a spanyol tengeralattjáró-építő Navantiával, amit az új AIP (Air Independent Propulsion) rendszerrel ellátott S-80 modell hasznosítana. Ez az új kifejlesztésű cella etanolt és tiszta oxigént használ, de számos más típusú konstrukció is létezik. Horribilis ára ellenére az AIP rendszer népszerűsége fokozatosan növekszik. Megközelítőleg 200 millió dollárba kerül egy fél milliárd dollár értékű dízel-elektromos tengeralattjáró AIP típusúvá alakítása, ami egy huzamban képes akár egy hetet is víz alatt tölteni.
Ennek a rendszernek a segítségével a nem nukleáris tengeralattjárók akár ugyanannyi időt lesznek képesek a víz alatt tölteni, mint amennyit nukleáris megfelelőjük. Annak ellenére, hogy az Egyesült Államok nem gyárt hagyományos (nem nukleáris) tengeralattjárókat, az AIP technológia nagy jelentőséggel bír a tervezett Unmanned Underwater Vehicles (ember nélküli víz alatti jármüvek) gyártási folyamatában.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |