2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Manőverező rakéta, hiperszonikus sebességgel

Art of WAR  |  2008. 01. 05., 19:17

A Saab kifejlesztett és sikeres indítási kísérletet hajtott végre három, hangsebesség feletti sebesség elérésére képes rakétával, annak demonstrálására, hogy ilyen extrém sebességtartományban is lehetséges a rakéták irányítása. A teszt során elindított rakéta sebessége meghaladta az 5,5 Mach (a hang terjedési sebességének 5,5-szerese) sebességet.

A Saab Bofors Dynamics a Svéd Honvédelmi Eszközgazdálkodási Hivatal (Swedish Defence Material Administration/FMV) finanszírozásával futó technikai programja keretében fejleszti a szóban forgó rakétát. A rakéta sebessége, amelyből ez idáig három darabot készítettek, a tesztek során meghaladta az 5,5 Machot, amely megközelítőleg 6500 km/h-s sebességnek felel meg.

A teszt sikeres volt, ezáltal a Saab az első olyan cég, amely megmutatta, hogy hiperszonikus sebességtartományban is lehetséges irányítani egy rakétát. Mindezen túl a sikeres teszt azt is bizonyította, hogyan lehetséges az anyagok, az aerodinamika és az irányítási rendszerek összehangolása a tervezés során annak érdekében, hogy az lehetővé tegye hiperszonikus sebességnél az irányított repülést.

„Svédország és a Saab ismét megmutatta, hogy jelentős technológiai előnye van. Mi vagyunk az elsők, akik megmutatták, hogy lehetséges irányítani egy rakétát még ilyen óriási sebesség mellett is” – mondta Sören Wigren, a Saab Bofors Dynamics programigazgatója.

Az első két teszt során a rakéta azon tulajdonságát demonstrálták, hogy az képes anélkül repülni, hogy saját tengelye körül forogna, míg a harmadik rakéta esetében azt egy előre programozott légi folyosón irányították.

Egy hiperszonikus sebességgel repülő, manőverezhető rakéta felderítése nagyon nehéz, a reakcióidők jelentősen lecsökkennek, aminek következtében a rakéta hatékonysága sokkal nagyobb. Az óriási sebességnek köszönhetően azokat jól alkalmazhatják páncélozott célpontok ellen.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.