2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Orosz–indiai csúcsfegyver a BrahMos

Art of WAR  |  2008. 01. 10., 20:17

India megduplázta új PJ-10 BrahMos cirkálórakétájának gyártását évi 50 darabra. A 3,2 tonnás rakéta 300 kilométeres hatótávolsággal és 300 kilogrammos harci résszel rendelkezik, mégsem ezek teszik kiemelkedő jelentőségűvé, hanem elképesztő sebessége. A BrahMost nagy hatékonysággal alkalmazza a hadsereg, a haditengerészet és a légierő is. A rakéta – melynek kifejlesztése India és Oroszország közös munkájának eredménye – értékesítése is hamarosan kezdetét veszi.

Természetesen a rakéta magas ára (2,3 millió dollár) korlátozza a leendő vásárlók számát, hiszen sok ország nem engedhet meg magának ekkora kiadást. A szóban forgó hadifegyver 2005-ben debütált az indiai haditengerészetnél. A PJ-10 indítható repülőgépről, hajóról, szárazföldi állványokról és tengeralattjárókról is. A legtöbb típusa körülbelül 3 tonna súlyú, kivételt képez ezalól a légi változat, amely 2,5 tonnás.

A majd 9 méter hosszúságú és 670 mm átmérőjü rakéta az orosz SS-NX-26 (Yakhont) korszerüsített változata, ami a hidegháború befejezésekor (1991) még fejlesztés alatt állt. Mivel pénz hiányában Oroszország nem volt képes befejezni a még szükséges munkálatokat, nem tudta elindítani a gyártási folyamatot sem. India majd 240 millió dollárral segített az oroszoknak, aminek eredményeként lezárulhatott a két évtizedes fejlesztőmunka. A PJ-10-et – amelyből India 1000 darabot kíván vásárolni – Oroszországban gyártják. India mellett Kína is érdeklődést tanúsít a rakéta iránt, de konkrét ajánlat csak Malajziából, Chiléből, Dél-Afrikából, Kuvaitból és az Egyesült Arab Emírségekből érkezett.

Az oroszok és az indiaiak már a BrahMos 2 kifejlesztésén gondolkodnak, ami a korábbi torlósugár-hajtómüves meghajtási mód helyett már egy még korszerübbet alkalmazna. Ez megduplázná a rakéta sebességét, és nehezebbé tenné semlegesítését is.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.