Brazília korszerűsíti 4 darab német gyártmányú 209-es típusú tengeralattjáróját többek között amerikai irányítási-, szonár- és tűzvezető rendszerekkel, ami darabonként 9 millió dollár kiadást fog jelenteni. A dél-amerikai állam ezen kívül tárgyalásokat folytat Franciaországgal is, a francia fejlesztésű tengeralattjárók Brazíliában való gyártásáról, továbbá fél milliárd dollárt szán a tengeralattjárók nukleáris fejlesztésére is. A szóban forgó tervek kivitelezésére 7 évet áll rendelkezésre.
Természetesen Brazíliának meg kell találnia a megfelelő partnert a nukleáris konstrukció kifejlesztéséhez. Több ország is esélyesként pályázik, hiszen például Franciaország jelenleg új típusú tengeralattjárók építésén dolgozik. A 6 darab új Barracuda-osztályú nukleáris meghajtású (SSN) típusok darabonkénti ára megközelíti az 1.6 milliárd dollárt. Vízkiszorításuk 4100 tonna, ami jóval kevesebb az amerikai, 8000 tonnás Virginia osztályú tengeralattjárókénál (ez utóbbi ára körülbelül 1.8 milliárd dollár). A végső befutó valószínüleg a Barracuda lesz, hiszen ez áll a legközelebb Brazília elképzeléseihez.
Ezekkel szemben az új orosz nukleáris meghajtású tengeralattjárók 6000 tonna vízkiszorításúak, a korábbi amerikai Los Angeles osztályú hajók 7000 tonnájával szemben. A paraméterek fontosak, hiszen ezek határozzák meg a beépíthető elektronikai rendszerek és fegyverek mennyiségét. A nagyobb tengeralattjárók felszereltsége jobb, viszont a kisebbek hatékonyabban használhatóak a partok mentén, továbbá a személyzet létszáma is alacsonyabb, nem is beszélve a kedvezőbb karbantartási költségekről.
Az első Barracuda vízrebocsátása leghamarabb 2012-ben lesz esedékes, amit az új orosz SSN fog követni. A hatvanfős személyzetü Barracuda rakéták indítására is alkalmas. A francia fejlesztésü tengeralattjárók jó választásnak tünnek, és Brazília bízik abban, hogy sikerül megegyezni Franciaországgal. Ha esetleg mégsem állapodnának meg, még mindig ott vannak az oroszok, akik jelenleg Indiát segítik a nukleáris meghajtású tengeralattjárók kifejlesztésében.