Az elmúlt nyolc évben az amerikai tengerészgyalogság átállt a dízel M1030M1 típusú (Kawasaki 650 kcm, KLR650) motorkerékpárokra, melyeket főként felderítésre és üzenetküldésre használnak. Maga a KLR650 már 1991-ben megjelent, és a dízeles változat a korábbi benzines Kawasaki 250-esek helyébe lépett.
Közismert tény, hogy a dízeles motorok nem olyan erősek, mint a benzinesek, viszont jobb a fogyasztásuk (megközelítőleg 4 liter/150 kilométer, tele tankkal pedig 650 kilométer megtételére képesek).
A harctéren is bevethető motorkerékpárok súlya mindössze 170 kg, ami nagyban megkönnyíti a szállításukat (repülőgépen vagy hajón). 3 évvel ezelőtt jelent meg az azóta nagy népszerüségnek örvendő Kawasaki motorkerékpár utcai változata, melynek darabonkénti ára elérte a 19 000 dollárt.