2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tenger alatti mentőegységet kap a NATO

Art of WAR  |  2008. 03. 31., 15:12

A NATO sikeresen befejezte az SRV1 (Submarine Rescue System) elnevezésű mélytengeri mentőegységének a tesztelését. A különleges jármű elsősorban a bajba jutott tengeralattjárók személyzetének kimentésére alkalmazható. A legénység mindössze három főből áll, ugyanakkor tizenöt másik személy szállítására alkalmas. A mentőegységet úgy alakították ki, hogy az beférjen a nagy méretű szállítógépekbe, így gyorsan eljuttatható a bevetés helyszínére.

A kis méretü, 27 tonnás mentőegység akár 900 méter mélyre is lemerülhet (ennél mélyebbre a nagy nyomás miatt a katonai tengeralattjárók sem merülnek) és akkumulátorainak segítségével négy órán keresztül dolgozhat egy feltöltéssel. A tervezés során fontos szempont volt, hogy alkalmas legyen szinte az össze jelenleg ismert és szolgálatban álló tengeralattjáró típushoz csatlakozni.

Az amerikaiak már eddig is rendelkeztek kis méretü mentő tengeralattjárókkal. A Mystic nevü mélytengeri mentőegységet úgy alakították ki, hogy légi úton gyorsan lejuttatható legyen a világ bármely részére. Az oroszok sem maradhattak le, így a Kurszk emlékezetes tragédiájához hasonló esetek elkerülése érdekében egy új mélytengeri kutató és mentőkabint építettek, melyet még egy másik követ majd. A Project 16810-es típus fejlesztése 2002-ben kezdődött, elkészülte után a Rusz elnevezést kapta. A különleges szerkezet titánból és üvegszál erősítésü anyagokból épült váza lehetővé teszi, hogy akár hatezer méteres mélységig képes legyen különböző feladatok elvégzésére. A mélytengeri kabin tömege 25 tonna, maximális sebessége 3 csomó, a víz alatti folyamatos munkavégzés időtartama 10 óra. A kabin személyzete 2 fő. A Rusz alkalmazható a tengerfenékre süllyedt tengeralattjárók személyzetének megmentésére, javítási, kutatási és tudományos feladatok végrehajtására. 2006 decemberében a kabin sikeres, mélytengeri kísérleti merülést hajtott végre az Azori-szigetek közelében.

Az SRV1-et Norvégia zord északi vizein tesztelték valós körülmények közepette.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.