A fronton is sikeresen mutatkozott be az Egyesült Államok tengerészgyalogságának billenőrotoros repülőeszköze, az MV-22. Az első hét hónapos turnus lezárultával a kezdetektől odavezényelt tíz gépet és a később csatlakozott további kettőt kiszolgáló és repülő 200 fős személyzet újra visszatér hazájukba. A gépek azonban maradnak, hiszen Iraknál \"jobb\" körülményeket keresve sem találnának a típus kipróbálásához.
Az MV-22-esek elsősorban azokon a területeken remekeltek, amelyekre tervezték. Több katonát tudnak messzebbre, gyorsabban és magasabban szállítani. Ez utóbbi kettőnek köszönhetően lényegesen nehezebb ezt az eszközt lelőni, mint a típussal kiváltott helikoptereket. Az esetleges sebesülteket pedig kétszer gyorsabban tudják kórházakba juttatni. A harci körülmények közötti próbák abból a szempontból is hasznosak, hogy megmutatják, mely alkatrészek illetve alkotóelemek vannak kitéve különösen nagy igénybevételnek. Komoly gondot okoz viszont az, hogy a jelenlegi állás szerint a hajtómüvek túl gyorsan használódnak el. Az Irakban szolgálatban lévő MV-22 hajtómüvei átlagosan 400 repült órát gyüjtöttek. A probléma megoldásán a hajtómüvet gyártó Rolls-Royce cég már dolgozik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |