2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

GPS vezérlésű ejtőernyős rendszer bevetése Afganisztánban

Art of WAR  |  2008. 04. 15., 21:17

Az amerikai csapatok GPS vezérlésű ejtőernyős rendszereket alkalmaznak Afganisztánban az utánpótlások célba juttatásához. A Joint Precision Airdrop System (JPADS) rendszer alapjaiban változtathatja meg a katonai logisztika jövőjét. A GPS segítségével a különböző terheket hasonló pontossággal képesek a megadott helyre eljuttatni, mint amilyen pontosságra az „intelligens” bombák képesek.

Az afganisztáni hadviselés megkövetelte a rendszer kidolgozását és annak alkalmazását. A hegyvidéki területek, az állandó por, valamint a támadások veszélye miatt az utánpótlások eljuttatása szárazföldön, helikopterekkel és kisebb repülőgépekkel szinte lehetetlen vállalkozás. A kismagasságon haladó repülőeszközök állandó rakétatámadásnak vannak kitéve. Az irányított légi deszantolást 7000 méteres magasságból képesek végrehajtani, nagy pontossággal. A GPS rendszernek köszönhetően a betáplált koordinátáknak megfelelően a rendszer a földetérés pillanatáig irányítja az ejtőernyőt.

Az új rendszert az amerikai katonai-szállító repülőgépek, mint például a C-17 Globemaster személyzetei alkalmazzák.

A program beindításától, 2006. augusztusától 2007. szeptemberéig, több mint 140 tonna ellátmányt dobtak le GPS rendszer alkalmazásával. Ez az össz ledobott mennyiségnek csak nagyon kis hányadát teszi ki – havonta több mint 450 tonna anyagot dobnak le – mégis mérföldkőnek tekinthető.

A kísérletek folyamatosan folynak egyre nagyobb terhek ledobásával. Richard Benney, a JPADS program müszaki menedzsere elmondta, hogy még az idén 5 tonnás terheket kívánnak ledobni Afganisztánban. Korábban az Egyesült Államokban már 13,5 tonnás teherrel is kísérleteztek.

A GPS vezérlésü rendszerrel ellátott terhek deszantolása 7,5 kilométeres magasságból biztonságosan végrehajtható, és ebben az esetben a megadott ponttól való eltérés maximum néhány száz méter lehet.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.