A francia hadsereg átvette az első 30 darab PVP (Pétits Véhicule Protégé) páncélozott terepjáróját. A PVP program még 2001-ben indult, megelőzvén az afganisztáni és iraki eseményeket. Az eredetileg tervezett 314 darab jármű helyett épp az említett két hadszíntér tanulságai miatt, a megrendelés volumenét 2004-ben durván háromszorosára - 933 darabra - emelték. A járművet a motor kivételével, amelyet az olasz IVECO biztosít, teljes egészében Franciaországban állítják elő. A PVP-ket 150 millió euróért szerzik be.
A jármü egy 4x4 kerék meghajtású terepjáró, amely kis mérete ellenére meglehetősen védett. Ezt sikerült úgy megoldani, hogy a passzív védelem okozta súlytöbblet nincs rossz hatással a jármü viselkedésére, ellentétben az amerikai páncélozott Humvee-kal. A páncélzat pontos összetétele ismeretlen, annyi azonban tudható, hogy kompozit páncélzatról van szó. A védelem nem csupán az utaskabinra korlátozódik, hanem a motort is hasonlóan "körbebástyázták". Az abroncsok nyomása állítható, szükség esetén pedig lapos kerékkel is biztonságosan lehet vele haladni. Így tulajdonképpen nincs az a géppuska vagy élő erő elleni akna, amely megállíthatná. Természetesen ennél erősebb fegyverek ellen már nem nyújt védelmet.
A jármü moduláris felépítésü, így a személyszállító verzióból könnyen "katonai pick-up" varázsolható, amely 750 kilogramm teher szállítására alkalmas. A vonóhorog segítségével további 750 kilogramm teher mozgatására van lehetőség. A jármü orrába egy 160 lóerős, 2,8 literes négy hengeres IVECO dízel motor került. Szükség esetén a tetőre egy 7,62 mm-es géppuska szerelhető. A PVP-k könnyedén szállíthatóak C-130 Hercules-el, de még a kiöregedett C-160-ba is beférnek, a jövendő A400M-ről nem is beszélve.