Az indiai védelmi minisztérium a hazai fejlesztésű Arjun harckocsik tömeggyártását szorgalmazná. Ebből a típusból néhány tucat 2002-ben kezdte meg korlátozott szolgálatát, közel két évtizedes fejlesztési munkálatokat követően. A konstrukció azonban messze van még a tökéletestől, hiszen komoly teljesítménybeli és megbízhatósági hiányosságokkal rendelkezik. Ennek következtében India úgy határozott, hogy a már megépült 35 darab Arjunt kiképzési célokra fogják hasznosítani, azonban ez az elképzelés is kútba esett…
A kormány igen nagy reményt füzött ehhez a harckocsihoz, amit India katonai sikerének kulcsaként is emlegettek. A tesztelések viszont aggodalomra adtak okot, hiszen folyamatosan jelentkeztek a problémák a jármü különböző rendszereiben. A védelmi minisztérium azonban mindezek ellenére sem mondott le az Arjunról. A helyzet nyolc évvel ezelőtt vált kritikussá, amikor az indiai hadseregnek égető szüksége volt az új generációs tankokra, az Arjun pedig nem volt bevethető állapotban. A krízis átmeneti megoldására az állam 310 darab T-90-es tankot rendelt Oroszországból, és az indiaiak bíztak abban, hogy ezek áttanulmányozása után életre kelthetik majd saját fejlesztésü harckocsijukat. Az alkatrészek gyártása is komoly problémát jelentett India számára, hiszen a kirívóan magas előállítási költségek miatt az Arjun többe került volna, mint az importált T-90-esek.
Hat évvel ezelőtt a védelmi minisztérium újabb próbát tett az Arjun-tender érdekében, hiszen úgy döntött, hogy leszerelteti az Arjunok lövegtornyait, és helyettük a dél-afrikai Denel T-6 típussal szereli fel a tankokat. Idővel kiderült, hogy ez az elképzelés sem kivitelezhető, ezért a hadsereg megkezdte az 1700 darab T-72-esből álló flottájának korszerüsítését. Számos vélemény azt tükrözi, hogy az Arjunok kálváriájának fő okozója maga az indiai kormány, ami többet foglalkozik a sajtóhírek közzétételével, mint magával a konkrét problémával.

Az elmúlt két évben India az orosz T-90-eseket tekintette az elsődleges harckocsijának. Ennek ellenére az Arjun fejlesztése tovább folytatódott, és az indiai kormány újabb 124 darab Arjun beszerzéséről döntött. Ebből is látszik, hogy az indiaiak kitartóan törekszenek arra, hogy végre egy müködőképes, saját fejlesztésü harckocsi-flottával rendelkezhessenek.