Új információk kerültek nyilvánosságra az 1.4 milliárd dollár értékű B-2-es bombázó februári balesetéről. A vizsgálatok alapján elmondható, hogy a balesetet a szárnyakon lévő 24 darab szenzor közül néhánynak a meghibásodása okozta, aminek következtében a repülésirányító szoftver szükségtelen korrigálást hajtott végre a felszállás során. Ez vezetett a lopakodó bombázó lezuhanásához.
A szenzorokat úgy alakították ki, hogy ellenálljanak a magas páratartalomnak, de úgy tünik, hogy Guam szigetének éghajlata nem kedvezett a bombázó elektronikai rendszerének. A B-2-es balesete miatt a felszállás előtt minden bombázót átvizsgálnak, különös tekintettel a szenzorokra, amiket minden esetben felkészítenek a magas páratartalomra.
Komplex rendszereknél természetesen nem ritkák az efféle balesetek. Az elmúlt 70 évben a mérnökök gyakran fedeztek fel egy-egy hiányosságot, ami akár baleset okozója is lehet, mindezek ellenére a bonyolult rendszerek sok hibaforrást rejtenek magukban. Természetesen a hibák kiküszöbölése nem kis feladatot jelent egy összetett rendszer esetében, és sok múlik a fejlesztőkön és a későbbi karbantartók munkáján is. Összességében elmondható, hogy a lopakodó februári balesetéhez hasonló esetek megelőzése időigényes feladat.