A Kínát sújtó földrengés megközelítőleg százezer emberéletet követelt, és további kétmillió ember maradt otthon nélkül a pusztítás következtében. A természeti katasztrófának természetesen nagy sajtóvisszhangja volt az országban, több mint 100 millió felhasználó Interneten keresztül értesült a legfrissebb hírekről, továbbá rengeteg helyi lakos mobiltelefonja segítségével jutott hozzá az információkhoz. A mentésnél mindenki segített, aki csak tudott és fontos szerep jutott a helikoptereknek is, különösen a civil forgószárnyasoknak.
Az összes polgári helikopternek körülbelül a negyede vett részt a földrengést követő mentésekben. Ez természetesen még nem egy magas szám, viszonyítva a lakosság számához. A gyorsan fejlődő Brazíliának (melynek lakossága egyhatoda Kínáénak) ezzel szemben 600 civil helikoptere van, az Egyesült Államoknak több mint 10000 darab, Kanadának pedig 1600 darab. Természetesen Kínának – ahogy azt a média is a közvélemény tudtára hozta - is több forgószárnyasra lenne szüksége, de a kormány korlátozza a helyi gyártást és az importot is.
Kínának csupán egyetlen helikoptergyártó vállalata van, ami évente körülbelül 40 darabot gyárt le, civil és katonai vásárlók részére. A tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy az országnak ötször-tízszer több helikopterre lenne szüksége, ez azonban még évek kérdése.
A médiának köszönhetően a hazai gyártmányú helikopterek folyamatos beszédtémát jelentenek a helyieknek, és ennek köszönhetően valószínüleg a kormány is megenyhül, és több pénzzel fogja támogatni a gyártás bővítését.