2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Gyorsan elhasználódnak a kerekes harcjárművek Afganisztánban

Art of WAR  |  2008. 07. 17., 11:24

Az Afganisztánban állomásozó kanadai csapatok rájöttek arra, hogy a mostoha infrastrukturális körülmények megviselik a kerekes LAV III páncélozott járművek felszereléseit. Ez különösen az egyenetlen és elhagyatott közutakra érvényes. A 17 tonnás LAV III 1999-ben kezdte meg szolgálatát, és összesen 756 darabot rendeltek belőle.  

A legnépszerübb modell páncéltornyán egy 25mm-es automata gépágyú és egy 7.62mm-es gépfegyver található. A gépágyú hatótávolsága 3000 méter, és a jelek szerint igen hatékonyan vethető be Afganisztánban. A páncéltorony elhelyezkedése miatt a LAV III viszonylag instabil, így könnyen felborulhat az egyenetlen utakon, ami akár a 3 fős személyzet és a maximum 7 fő utas halálához is vezethet. Az ehhez hasonló balesetek, valamint a forró és poros levegő miatt jelentősen csökkent a felhasználható pótalkatrészek száma, így tucatnyi LAV áll teljesen használhatatlan állapotban.

Annak érdekében, hogy pótolják az elhasználódott LAV-okat, 33 darab LAV III ATGM (Anti-Tank Guided Missile) jármüről szedték le az indítóállványokat és a rakétákat. Az ATGM verziót még a hidegháború idején használták, mára azonban már egy elavult konstrukciónak számít. Kanada tevei között szerepelt egy 105mm-es fegyverrel felszerelt LAV III kifejlesztése, az elképzelés azonban kudarcba fulladt, hiszen a precíziós fegyverekkel is ugyanilyen hatás érhető el, ráadásul olcsóbban.

Az ATGM verziók átalakítása darabonként 1.4 millió dollárba kerül, ami már magába foglalja  a korszerüsített elektronikai és egyéb alkatrészek felszerelését is. Ez a kerekes jármü csendesebb és gyorsabb, mint a lánctalpas megfelelőjük, ugyanakkor vannak olyan területek Afganisztánban, ahol szükség van a lánctalpas jármüvek jobb manőverezési képességére.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.