2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mit ér az orosz fegyverkezés megfelelő kiképzés nélkül?

Art of WAR  |  2008. 09. 16., 20:57

Oroszországban nap mint nap bejelentenek valamilyen fejlesztést, mely általában a légierőt vagy a flottát érinti, ugyanakkor a katonák kiképzésének javításáról kevés szó esik. Hiába látják majd el korszerű harci gépekkel és jobbnál jobb tengeralattjárókkal a fegyveres erőket, ha közben a vadászpilóták és a tengerészek a bizonytalanság tényével szembesülnek. Az 1980-as években szolgálatukat kezdő pilóták például még tisztán emlékezhetnek a „vörös csillagos\" légierő egykori erejére, majd pedig meggyengülésére. A Szovjetunió széthullása előtt több mint 20 repülési iskola várta a leendő pilótákat, mára azonban mindösszesen 1 darab működik ezekből...

Az 1980-as években a pilóták rendszeresen végezhettek gyakorló repüléseket, ami ugyan nem volt sok óraszámban (nem annyi, mint például a NATO pilótáké), de mégis biztosította a szükséges gyakorlatot. Az 1990-es évektől ugyanakkor egyre gyakoribb jelenség volt, hogy az iskolát elhagyó pilóták szélsőséges esetben akár öt évig nem repültek. A repülés lehetősége főként a tapasztalt pilótáknak jutott, akik egy-egy bevetés alkalmával megcsillogtathatták tudásukat, viszont így a fiatal pilóták nem szereztek kellő gyakorlatot.

Az orosz légierő tehát sok problémával küszködik, amelyre mielőbb megoldást kell találni, mert a mostani állapot oda vezethet, hogy a kezdő vadászpilóták más hivatás után fognak nézni… A szárazföldi alakulatok katonáinak kiképzése is fontos természetesen, ez azonban kevésbé költséges, mint a tengerészek vagy a pilóták esetében.

Márpedig az orosz politikusok mind a légierő mind a haditengerészet fejlesztésére sokat kívánnak áldozni, ehhez azonban megfelelően képzett katonákra és müszakiakra is szükség lesz. Az utóbbi évek gazdasági fellendülése ugyan javított a helyzeten, a lemaradás behozása érdekében azonban még sokat kell tenni. A képzések beindításával már nem lehet tovább várni, így a haditechnikai fejlesztések szorgalmazása mellett erre is megfelelő költségvetést kell biztosítani.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.