2024. 07. 23. kedd
Lenke
: 390 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mit ér az orosz fegyverkezés megfelelő kiképzés nélkül?

Art of WAR  |  2008. 09. 16., 20:57

Oroszországban nap mint nap bejelentenek valamilyen fejlesztést, mely általában a légierőt vagy a flottát érinti, ugyanakkor a katonák kiképzésének javításáról kevés szó esik. Hiába látják majd el korszerű harci gépekkel és jobbnál jobb tengeralattjárókkal a fegyveres erőket, ha közben a vadászpilóták és a tengerészek a bizonytalanság tényével szembesülnek. Az 1980-as években szolgálatukat kezdő pilóták például még tisztán emlékezhetnek a „vörös csillagos\" légierő egykori erejére, majd pedig meggyengülésére. A Szovjetunió széthullása előtt több mint 20 repülési iskola várta a leendő pilótákat, mára azonban mindösszesen 1 darab működik ezekből...

Az 1980-as években a pilóták rendszeresen végezhettek gyakorló repüléseket, ami ugyan nem volt sok óraszámban (nem annyi, mint például a NATO pilótáké), de mégis biztosította a szükséges gyakorlatot. Az 1990-es évektől ugyanakkor egyre gyakoribb jelenség volt, hogy az iskolát elhagyó pilóták szélsőséges esetben akár öt évig nem repültek. A repülés lehetősége főként a tapasztalt pilótáknak jutott, akik egy-egy bevetés alkalmával megcsillogtathatták tudásukat, viszont így a fiatal pilóták nem szereztek kellő gyakorlatot.

Az orosz légierő tehát sok problémával küszködik, amelyre mielőbb megoldást kell találni, mert a mostani állapot oda vezethet, hogy a kezdő vadászpilóták más hivatás után fognak nézni… A szárazföldi alakulatok katonáinak kiképzése is fontos természetesen, ez azonban kevésbé költséges, mint a tengerészek vagy a pilóták esetében.

Márpedig az orosz politikusok mind a légierő mind a haditengerészet fejlesztésére sokat kívánnak áldozni, ehhez azonban megfelelően képzett katonákra és müszakiakra is szükség lesz. Az utóbbi évek gazdasági fellendülése ugyan javított a helyzeten, a lemaradás behozása érdekében azonban még sokat kell tenni. A képzések beindításával már nem lehet tovább várni, így a haditechnikai fejlesztések szorgalmazása mellett erre is megfelelő költségvetést kell biztosítani.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2024-05-28 13:25:58
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
2024-05-24 10:15:38
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

1998. július 23-án, délután 3 óra előtt nem sokkal a 17-es oldalszámú MiG-29B repülőgéppel katasztrófát szenvedett Rácz Zsolt alezredes, aranykoszorús első osztályú repülőgép-vezető. 

  NÉPSZERŰ HÍREK