2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nem lesz pénz a tankokra?

Art of WAR  |  2008. 11. 25., 20:17

A jelenlegi globális gazdasági világválság sok ország haditechnikai kiadásait is érinti. Jó példa erre Dél-Korea védelmi költségvetése, ami igen komoly megszorításokra számíthat a válság miatt. Részletekbe menően ez azt jelenti, hogy az új K-2 harcjármű gyártására egyharmaddal kevesebb anyagi forrás áll majd rendelkezésre. A K-2 szempontjából tehát igen rosszkor jött a recesszió, hiszen a tank sorozatgyártását még az idén szerették volna elkezdeni, ez azonban jelenleg kérdésessé vált…  

A K-2 tankok a kiöregedő amerikai M-48-asokat fogják felváltani. Előzetesen 400 darab tank gyártását tervezték, és a hadsereg bízik abban, hogy ezt az ütemtervet tartani tudják a gyártók. A gazdasági megszorításokon túl, igen nagy hatással van az országra az észak-koreai fegyveres erők folyamatos gyengülése is. A folyamat az 1990-es évek óta tart, és az eltelt évek alatt egyre kevesebb pénz jutott a gépállomány korszerüsítésére, valamint a katonák képzésének megfelelő biztosítására. Ellentétben északi szomszédjukkal, Dél-Korea viszont jelentős fejlődésen ment keresztül fegyveres erejét tekintve, mennyiségileg és minőségileg egyaránt.

A szóban forgó harcjármü elődjének számító K1-et két évtizeddel ezelőtt fejlesztette ki Dél-Korea. A típus gyártása 1997-ben fejeződött be, körülbelül 1000 legyártott darabbal. Számos módosítás után elkészült a K1A1 változat, melynek az amerikai M1-hez hasonlóan szintén 120 mm-es ágyúja van. Meg nem erősített információk szerint a K1A1 már a K-2 fejlesztési project része volt, melynek során két prototípust is sikeresen teszteltek. Tervbe volt véve 300 darab K1A1 megépítése 2010-re, azonban a jelek szerint ennek nincs valós esélye, mivel nagyobb hangsúlyt fektetnek a K-2 tökéletesítésére. Az új 55 tonnás tank igen jelentős előnyhöz juttatná Dél-Koreát harckocsi állományát tekintve, szemben Japánnal, Kínával és Észak-Koreával.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.