2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Német tengeralattjárók pakisztáni zászló alatt az Indiai-óceánon

Art of WAR  |  2008. 12. 01., 23:11

Pakisztán 3 darab Type 214 típusú, dízel-elektromos meghajtású tengeralattjárót vásárol Németországtól. Az ország jelenleg az utolsó Agosta tengeralattjáró építési munkálatait végzi francia szakemberek segítségével, de a továbbiakban nem tartanak igényt a franciák szolgálataira. A 214-eseket Pakisztánban fogják megépíteni, melyek közül az elsőt 6 éven belül kívánják hadrendbe állítani. Ezekkel a tengeralattjárókkal kívánják ellensúlyozni India nyomasztó tengeri fölényét.

A Type 214 vízkiszorítása 1700 tonna, hossza 61 méter, személyzete 27 fő, maximális sebessége pedig 35 km/óra. Ez a típus nagy hasonlóságot mutat a korábbi Type 209, illetve a Type 212-es tengeralattjárókkal. A Type 214 is fel van szerelve AIP-(air-independent propulsion) rendszerrel, melynek segítségével akár egy hétig is képes a víz alatt maradni. Pakisztán tengeralattjárónként 350 millió dollárt fizet Németországnak. Legnagyobb ellenfelüknek az India által megépített francia Scorpene-osztályú dízel-elektromos tengeralattjárók ígérkeznek, melyek hasonlítanak az éppen befejezett Agosta 90B típusra.

Az Agosta paramétereit tekintve 1500 tonna vízkiszorítású, személyzete pedig 36 fő, szemben a Scorpene 1700 tonnájával és 32 fős személyzetével. Mindkettőn megtalálható az AIP-rendszer. Ezek a tengeralattjárók komoly veszélyt jelentenek a hadihajókra, hiszen rendkívül csendesek, így veszélyes közelségbe tudnak kerülni és észrevétlenül képesek támadni. India is korszerüsíti Scorpene tengeralattjáróit az AIP-rendszerrel, darabonként 300 millió dollárért.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.