2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Katonai tengeralattjárót is vásárolhatunk az Interneten

Art of WAR  |  2008. 12. 16., 19:17

A repülő autó után egy újabb különleges szerkezetet lehet megvásárolni az eBay nevű internetes adok-veszek fórumon. Ezúttal valóban egy nagy hal, mégpedig egy acélcápa kerül kalapács alá. Az Ausztrál Királyi Haditengerészet egykori Oberon-osztályú tengeralattjárójára, a HMAS Otama-ra még lehet licitálni. A kivonás után, múzeumhajóként használt monstrum, kikiáltási ára: 2,1 millió dollár. Egyes vélemények szerint azonban kétséges, hogy valaki ekkora összeget egyáltalán kifizet-e ezért a búvárhajóért.

A HMAS Otama (SS 72/SSG 72) nevü tengeralattjárót mindössze hat évvel ezelőtt alakították át múzeumhajóvá. Sajnos a vállalkozás nem jövedelmezett elég jól, sőt adósságokat halmozott fel, éppen ezért vált szükségessé a búvárhajó eladása. Az internetes eBay-on, 2008. november 21-ke óta lehet licitálni a nem mindennapi „darabra”.Nagy-Britanniában, az 1960-as években kezdődött az Oberon-osztályú hajók építése. A típusból összesen 27 db-ot építettek meg. Az egyenként 2030 tonnás dízel-elektromos búvárhajók közül az elsőt még a Royal Navy állította szolgálatba. A 14-dik példánytól befejezett tengeralattjárókat, pedig Ausztrália, Kanada, Chile és Brazília vásárolta meg. Ezek közül az utolsót, éppen az Otamát, 2000 végén vonták ki az aktív szolgálatból. (Az osztályból mindössze egy hajó süllyedt el, 10-et lekonzerváltak, illetve kiállítottak, a többit pedig, szétbontották.)

A HMAS Otama építését 1973. május 25-én a „Scotts Shipbuilding and Engineering Company”-nál kezdték. 1975. december 3-án bocsátották vízre, majd 1978. április 27-én állt tényleges szolgálatba az Ausztrál Királyi Haditengerészetnél. A 90 m hosszú, 8,1 m széles Otama meghajtásáról 2 db 3680 LE-s Admirality Standard Range V16-os dízel, és 2 db 3000 LE-s elektromos motor gondoskodott. Sebessége ezáltal a vízfelszínen 22 csomó (22 km/h), míg víz alatt 17 csomó (31 km/h) volt. Hatótávolsága, a vízfelszínen utazósebesség mellet, elérte a 10350 tengeri mérföldet (19170 km). Merülési mélysége, pedig 200 m volt. A személyzet 8 tisztből és 60 tengerészből állt. (Civil használat esetén harmincegynéhány képezett tengerész is biztonságosan müködtetheti!) Az 530 mm-es torpedó-vetőcsövekből 6 db-ot az orrba, 2 db-ot a far-részbe építettek, és ezekhez összesen 22 db torpedót málházhattak be. Az Otamát végül 2000. december 15-én nyugdíjazták, és utóbb – a Victoria állambeli Hastings-ben – múzeumi célokra használták. Természetesen előzőleg minden fegyverzetet és katonai felszerelést kiszereltek belőle, de továbbra is úszóképes maradt a búvárhajó.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 24., 09:26
Komoly összegért vásárol ukrán haditechnikát a Magyar Honvédség egyik régi beszállítója.
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.