Mint arról már lapunk is beszámolt, a harci robotrepülőgépek (UCAV – Unmanned Combat Aerial Vehicle) fejlesztése a kezdeti nehézségek ellenére már igen jó úton halad. Az UCAV megépítésére természetesen több neves gyártó is vállalkozott, végül aztán a Boeing X-45C, valamint a Northrop Grumman X-47B Pegasus névre keresztelt konstrukciója közül ez utóbbi lett a befutó. Az UCAV már számos sikeres tesztelésen van túl, melyek bizakodásra adhatnak okot a robotrepülőgépek repülőgép-hordozókon való alkalmazhatóságára.
A harci robotrepülőgépet eredetileg az amerikai haditengerészet (US Navy) és az amerikai légierő (USAF) számára fejlesztették ki. A szakértők szerint az UCAV robotrepülőgép áttörést hozhatnak a katonai repülésben, hiszen általa nagy előrelépést tehetnek az információszerzés, és a csapásmérés terén. A napokban derült fény arra, hogy a légi utántöltésre vonatkozó teszteket 2010-ben fogják elvégezni az UCAS-D program keretein belül. Az előzetes tervek szerint leghamarabb 2011-ben láthatjuk majd először az X-47B-t egy amerikai repülőgép-hordozón.