Új változata jelent meg a MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) járműveknek, méghozzá egy vontató konstrukció. A Navistar (ami a MaxxPro MRAP gyártásáért felelős) egy 50 tonna kapacitású vontatóval felszerelt MRAP járművet készített, ami 2-3 fős személyzettel bármilyen MRAP járművet képes elvontatni.
A MRAP jármüvek egy-egy bevetés során lerobbanhatnak vagy támadások során károsodhatnak, így sok esetben szükség van az elvontatásukra. A legtöbb vontató jármü azonban nem alkalmas a nehéz MRAP-ek elvontatására, lánctalpas vontatókból pedig kevés áll rendelkezésre. A Navistar új modellje tehát valószínüleg igen népszerü lesz a MRAP üzemeltetők körében, mivel ilyen jármüre mindig is volt kereslet.
A MRAP alapvetően egy 7-25 tonnás jármü, melyet úgy alakítottak ki, hogy megvédje utasait különböző robbanószerkeztektől. A dél-afrikai fejlesztésü MRAP-konstrukció kiemelt figyelmet szentel az utasok és a személyzet biztonságának. Ezt a technológiát 1998-ban vette át az Egyesült Államok, azóta pedig már ezt hasznosították is, például a Balkánon bevetett békefenntartó jármüvek fejlesztése során. A tapasztalatok azonban fényt derítettek a különböző problémákra is: elsődleges és talán az egyik legnagyobb hibája a MRAP-nek, hogy könnyen felborul. Ezen kívül a jármü mérete miatt manőverezési problémák is felléphetnek, továbbá kerekes jármüről lévén szó, sokszor a terepviszonyok is megviselik.
Az Egyesült Államok ezidáig főként Irakba (közel 10.000 darab) szállított MRAP-eket, ezentúl azonban a célország Afganisztán lesz, ahol már körülbelül 1500 darab teljesít szolgálatot. A tálibok előszeretettel használják az útszéli bombákat, így a MRAP jármüvek sokszor életmentő szerepet töltenek be. Szállításuk során főként C-17 és C-5 szállítógépeket használnak.