Az amerikai légierő (USAF) újabb módszert talált arra, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben pénzt takarítson meg. A költségmegtakarítást többek között azzal szeretnék elérni, hogy szállítógépei (C-5, C-17, C-130) üzemeltetéséhez nem a hagyományos JP-8 üzemanyagot használnák, hanem a kereskedelmi repülésben használatos „Jet A” üzemanyagot. A kettő annyiban tér el egymástól, hogy a JP-8-at különböző adalékanyagok hozzáadásával javították, így az üzemanyag zord időjárási körülményekben is alkalmazható.
A JP-8 keverék kifejlesztése során nagy figyelmet szenteltek a gyúlékonyságra is, aminek kulcsfontosságú szerepe lehet egy-egy repülőgép baleset során. Ezen kedvező tulajdonságainak köszönhetően, a JP-8 kicsivel többe kerül, mint a „Jet A”. Figyelembe véve azt a tényt, hogy az USAF évente 2.5 milliárd gallon üzemanyagot használ el, nem kevés kiadást jelent ez a légierő számára. Már korábban is volt példa arra, hogy egy-egy katonai szállítógép „Jet A” keverékkel repült, felmerülő probléma nélkül. A légierő azonban részletesebben fogja tanulmányozni az üzemanyagok „cseréjének” lehetőségét, mielőtt az amerikai szállítógépek végérvényesen áttérnek a „Jet A”-ra.
A JP-8 a korábbi speciális formulák (JP-4 és JP-5) továbbfejlesztett változata, amit az 1970-es években vezettek be, mint a katonai használatra rendszeresített standard üzemanyagot.