2005-ben több évnyi tárgyalás után India megállapodott Franciaországgal 6 darab francia Scorpene-osztályú, dízel-elektromos tengeralattjáró megvásárlásáról. A tervek szerint az első ilyen típusú hajót 2012-ben állíthatta volna hadrendbe India, darabonként 500 millió dolláros áron. A politikai és egyéb akadályok miatt ez a dátum két évvel tolódott ki, ami a tengeralattjárók egységárát is 100 millió dollárral megnövelte. A megállapodás értelmében az első Scorpene Franciaországban épül, míg a további öt darab Indiában.
A Scorpene leginkább a szintén francia Agosta 90B-hez hasonlítható, melyet a közelmúltban vásárolt meg Pakisztán. Az első darabot akkor is Franciaországban építették meg, a további kettőt pedig Pakisztánban. Ugyanakkor a harmadik példány építése több mint egy évet késlekedett, mivel iszlám terroristák megöltek néhány, a projecten dolgozó francia mérnököt. Szakértők szerint az indiaiak Scorpene beszerzése volt a válasz Pakisztán Agosta vásárlására. Az Agosta egy 1500 tonna vízkiszorítású, dízel-elektromos tengeralattjáró 36 fős személyzettel, míg a Scorpene vízkiszorítása 1700 tonna, személyzete 32 fő, sebességét tekintve pedig gyorsabb az Agosta-nál.
Mindkét típus felszerelhető AIP-rendszerrel (Air Independent Propulsion), melynek segítségével hosszabb ideig – akár több mint egy hétig – is képes a mélyben hajózni, kis sebességgel (5-10 km/h). Valós veszélyt jelentenek ezáltal a felszíni hadihajókra, hiszen jól képzett személyzettel a hajók közvetlen közelébe férkőzhetnek, a modern tengeralattjárók elleni védelmi rendszerek alkalmazása ellenére is.
A pakisztáni Agosta 90B
Amikor India 2005-ben megállapodott a Scorpene-osztályú tengeralattjárók megvásárlásáról, még Pakisztánt tartotta fő ellenségének, mostanra azonban már változott a helyzet, hiszen Indiát jelenleg már Kína foglalkoztatja. Ezért is bosszantja Indiát a Scorpene tengeralattjárók késése és költségnövekedése.