2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiát bosszantja a Scorpene-osztályú tengeralattjárók késése

Art of WAR  |  2009. 06. 18., 21:17

2005-ben több évnyi tárgyalás után India megállapodott Franciaországgal 6 darab francia Scorpene-osztályú, dízel-elektromos tengeralattjáró megvásárlásáról. A tervek szerint az első ilyen típusú hajót 2012-ben állíthatta volna hadrendbe India, darabonként 500 millió dolláros áron. A politikai és egyéb akadályok miatt ez a dátum két évvel tolódott ki, ami a tengeralattjárók egységárát is 100 millió dollárral megnövelte. A megállapodás értelmében az első Scorpene Franciaországban épül, míg a további öt darab Indiában.

A Scorpene leginkább a szintén francia Agosta 90B-hez hasonlítható, melyet a közelmúltban vásárolt meg Pakisztán. Az első darabot akkor is Franciaországban építették meg, a további kettőt pedig Pakisztánban. Ugyanakkor a harmadik példány építése több mint egy évet késlekedett, mivel iszlám terroristák megöltek néhány, a projecten dolgozó francia mérnököt. Szakértők szerint az indiaiak Scorpene beszerzése volt a válasz Pakisztán Agosta vásárlására. Az Agosta egy 1500 tonna vízkiszorítású, dízel-elektromos tengeralattjáró 36 fős személyzettel, míg a Scorpene vízkiszorítása 1700 tonna, személyzete 32 fő, sebességét tekintve pedig gyorsabb az Agosta-nál.

Mindkét típus felszerelhető AIP-rendszerrel (Air Independent Propulsion), melynek segítségével hosszabb ideig – akár több mint egy hétig – is képes a mélyben hajózni, kis sebességgel (5-10 km/h). Valós veszélyt jelentenek ezáltal a felszíni hadihajókra, hiszen jól képzett személyzettel a hajók közvetlen közelébe férkőzhetnek, a modern tengeralattjárók elleni védelmi rendszerek alkalmazása ellenére is.

A pakisztáni Agosta 90B

Amikor India 2005-ben megállapodott a Scorpene-osztályú tengeralattjárók megvásárlásáról, még Pakisztánt tartotta fő ellenségének, mostanra azonban már változott a helyzet, hiszen Indiát jelenleg már Kína foglalkoztatja. Ezért is bosszantja Indiát a Scorpene tengeralattjárók késése és költségnövekedése.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.