Nagy-Britannia ezidáig főként hazai gyártóktól vásárolta páncélozott járművei nagy részét, a brit védelmi minisztérium közelmúltbéli bejelentése azonban egy új korszak kezdetét jelentheti a járművek beszerzését illetően. Ez a döntés már évek óta téma volt a briteknél, hiszen az elmúlt években voltak arra utaló jelek, hogy a hazai gyártók mellett érdemes lenne a külföldi cégeket is versenyeztetni egy-egy vásárlást illetően.
Az utóbbi két évben például a Panther harci jármüveket Olaszországból importálta Nagy-Britannia, és az Egyesült Államoktól is szeretett volna Piranha V kerekes páncélozott jármüveket vásárolni. Ez utóbbi üzlet azonban – különböző felmerülő problémák miatt - nem jöhetett létre. A britek szerint a külföldi cégek konkurenciaharcával jobb áron juthatnak majd hozzá a jármüvekhez, továbbá ezáltal olyan egyedi konstrukciókat is beszerezhetnek, melyekhez hasonlót nem gyártanak Nagy-Britanniában. A nemzetközi vásárlásokkal kapcsolatban a briteknek csupán annyi kikötésük van, hogy a szükséges karbantartást, illetve átépítéseket hazai körülmények között kivitelezhessék.
A harckocsi és számtalan más páncélozott jármü feltalálása is a britek nevéhez füződik. A II. Világháború után is Nagy-Britannia maradt ezen jármüvek legfőbb fejlesztője és gyártója, a hidegháború befejeződésével azonban módosult a helyzet, hiszen a többi ország is egyre érdekeltebbé vált a jármüvek gyártásában. Ez természetesen negatív hatással volt a brit AFV (Armored Fighting Vehicle) iparra is, így a britek nem hagyhatták figyelmen kívül a külföldi gyártók termékeit sem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |