2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Négy helyett hat repülőgépet veszített el az orosz légierő Grúzia felett

Art of WAR  |  2009. 07. 09., 12:03

Az angol nyelven megjelenő orosz újság, a Moscow Defence Brief publikált a közelmúltban egy olyan anyagot, amelyben arról írnak, hogy Dél-Oszétiában a hivatalosan közölt négy repülőgéppel szemben hat repülőgépet veszített el az orosz légierő, melynek minimum felét az orosz légvédelmi egységek lőtték le.

Az orosz vezérkar adatai szerint, Oroszország a háború öt napja alatt négy repülőgépet veszített el – három Szu-25 típusú csatarepülőgépet és egy Tu-22M3 bombázót. Ugyanakkor, mint az a publikációban megjelent, lelőttek két Szu-24M típusú frontbombázó repülőgépet is.

A megjelent anyagban megnevezik az összes lelőtt repülőgép személyzetének nevét, valamint azokat a helyeket ahol a repülőgépek lezuhantak. Az írás kiemeli azt a tényt, hogy a hat repülőgépből kettőt Grúzia semmisített meg, további hármat az orosz légvédelem lőtt le, még a hatodik gép megsemmisülésének körülményei nem tisztázottak. Szintén megerősítették azokat az információkat, miszerint több Szu-25 csatarepülőgépet eltaláltak, de sikerült visszatérniük a bázisra.

Az írás szerzője katonai forrásokra, valamint a tömegtájékoztató eszközökben megjelent adatokra hivatkozva kijelenti, hogy a koordináció teljes hiánya miatt az orosz légierő és a szárazföldi erők „teljesen eltérő háborút folytattak”. A publikáció szerint, információ hiányában az orosz és oszét katonák gyakran azonosították az orosz repülőgépeket grúzként és nyitottak rá tüzet.

„Az orosz repülőgép-vezetők nem rendelkeztek pontos információkkal a szárazföldi helyzetről, felderítő adatokat pontatlanul és késedelmesen kaptak, amikor megkezdődtek a harcok … nem voltak adataik a grúz légierő erejéről és felépítéséről” - áll az írásban.

A Dél-Oszétiában zajló háború befejezése után röviddel nyugati szakértők az orosz hadsereget „papír tigrisnek” nevezték. A nyugati elemzők kutatásai a háborúval kapcsolatban rámutattak arra, hogy az orosz hadsereg nem felel meg a korszerü követelményeknek, rosszul szervezett és rengeteg hiányossággal küzd.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.