2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Orosz kölcsönhelikopterekkel repülnek a brit erők Afganisztánban

Art of WAR  |  2009. 07. 20., 11:48

A brit, The Mail on Sunday lap értesülései szerint az ország Afganisztánban állomásozó erői orosz bérelt helikoptereket alkalmaznak, mivel nincs elegendő saját forgószárnyasuk a feladatok végrehajtásához. A lap értesülései szerint a brit védelmi minisztérium civil, orosz Mi-8 és Mi-26 típusú szállítóhelikoptereket használ utánpótlás és katonái szállítására Afganisztánban. A gépek orosz és ukrán személyzetekkel repülnek.

Nagy-Britannia szintén orosz repülőgépeket – Antonovokat – bérel jármüvei és nehéz berendezései, a RAF (Royal Air Force) Brize Norton bázisáról Afganisztánba történő szállítására is.

A brit repülőgép (helikopter) hiány olyan méreteket öltött, hogy a különleges erők is arra kényszerülnek, hogy titkos küldetéseket „harmadik világból” származó helikopterekkel hajtsanak végre. Magas katonai körökből erősítették meg azt a hírt, hogy az SAS, az SBS valamint a különleges erők egy másik országtól kölcsönkapott szállítóhelikoptereket használnak. A gépek – álcázó festéssel vannak ellátva, de nincs rajtuk brit felségjel – brit személyzettel repülnek, akiket egy titkos, afganisztáni bázison képeztek ki.

Az eset érdekességéhez tartozik, hogy nyolc brit Chinook csapatszállító helikopter, amit az afganisztáni különleges erők részére vásároltak még 2001-ben, 259 millió fontért egy légkondicionált hangárban állnak az egyik légibázison.

A helikopterek átalakítása közel 60 millió fontba kerül, és a munkálatok előreláthatólag 18 hónapot vesznek igénybe. Ezután kezdődhet meg a személyzet kiképzése, amely közel kilenc hónap időtartam.

Az afganisztáni Helmand tartományban repült olyan brit Chinook helikopter, amely a „kannibalizmus” eredményeképpen két, korábban balesetet szenvedett gépből állt össze. A gép hátsó része egy, a Falklandi háborúban 1982-ben, míg első része egy Ománban, 1999-ben lezuhant helikoptertől származott.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.