Az amerikai hadseregnek (U.S. Army) egyre nagyobb kihívást jelent vevőket találnia az RQ-16A miniatűr robothelikopterhez. Annak ellenére, hogy a MAV-ot (Micro Air Vehicle) sikeresen tesztelték Irakban, ezidáig csupán az amerikai haditengerészet (U.S. Navy) rendelt belőle (372 darabot). Sokak szerint ugyanis a merev szárnyú robotrepülőgépek gazdaságosabban és megbízhatóbban tudják ellátni azokat a feladatokat, amelyre a robothelikoptereket kívánják bevetni.
A 8.4 kg-os UAV maximális repülési magassága 3200 méter, nappali és éjjellátó kamerákkal van felszerelve, leghatékonyabban pedig városi körülmények között vethető be, ahol épületekről és egyéb akadályokról tud információt továbbítani. Az amerikai haditengerészet és a britek azért érdeklődnek a mini UAV iránt, mivel nagy segítségére lehet az útszéli bombák felkutatását és hatástalanítását végző EOD (Explosive Ordnance Disposal) katonák számára. A levegőben töltött ideje függ a magasságtól, tengerszinten például 40 percet képes egyhuzamban a levegőben eltölteni, kezelőállomásától számított maximális hatótávolsága pedig 11 kilométer. 28km/h-nál nagyobb sebességü szél esetén nem müködtethető. A MAV darabonkénti ára 35 000 dollár. Annak ellenére, hogy a lebegés képessége fontos egy robotrepülőgépnél, fő feladatát mégsem ez határozza meg, hanem az információk továbbítása a kezelőállomás számára. A merev szárnyú UAV-k azonban még sikeresebbek ezen a téren, annak ellenére, hogy a szakértők fényes jövőt jósolnak a miniatür robothelikopternek is.