Hol egy MI-8-as helikopter, hol egy T-72-es, hol pedig egy BTR-80-ból kiugró raj hangja törte meg a Magyar Honvédség 25. Klapka György Lövészdandár gyakorlóterének csendjét 2009. november 12-én. Az EUFOR 6. váltása zárógyakorlata előtti utolsó feladatának feszült neki.
A délelőtti órákban az MH EUFOR Kontingens 6. váltása zárógyakorlata előtti utolsó feladatként medevac (medical evacuation) begyakorlás céljából a helikopter leszálló pályát foglalta el, ahol feladatai MI-8-as típusú helikopter bevonásával, az életszerüség és a biztonság maximalizálásával kerültek levezetésre.
Csányi Henrik százados, a felkészülő század parancsnoka elmondta, hogy a szimulált helyzetben a kontingens egyik szakaszát támadás érte, melynek következtében egy katona megsérült. A szakasz állományának biztosítani kellett a területet, és helikopteres mentéssel ki kellett vonni a sebesültet a területről. A feladat sikeres végrehajtása megkövetelte az előző napok elméleti ismereteinek gyakorlatba való szakszerü átültetését. Az életszerüség érdekében a „sérültek” ellátása is a feladat részét képezte, így a rajok harctéri életmentői müsebek segítségével gyakorolhatták az ön és kölcsönös segítségnyújtás fogásait.
Mindeközben a Harci Támogató Zászlóalj a gyakorlótér természetes adottságait valamint a csapadékos időjárás okozta sáros, felázott útviszonyokat kihasználva, kiképzési tervének megfelelően hajtotta végre vezetési gyakorlatát kerekes és láncos technikáival. A gyakorlat célja, hogy a gép és harcjármüvezetők ezek között a körülmények között is magabiztosan kezeljék az általuk vezetett technikát, valamint hatékonyan manőverezzenek a csúszós, nyálkás útvonalon. A tehergépjármüvekhez kapcsolt vontatmánnyal, és a láncos technikákkal nem egyszerü feladat leküzdeni a természetes és mesterséges akadályokkal tüzdelt pályát, hiszen nem csak a kijelölt úton kell végigmenni, de meredek emelkedőt, lejtőt, vizes árkot, laza szerkezetü útviszonyokat, és szük átjárókat kellet a vezetőknek maguk mögött tudniuk.
A gépjármüvezetőknek nem lankadhat a figyelme, mert a kormánykezelés mellett érezni kell a technika méretét, lendületét, vonóerejét, hiszen nem csak az elemekkel, hanem a fizika törvényeivel is számolni kell. A hajtómüvek dübörgése és a láncos technikák motorzaja mellett a legcsendesebben az ideiglenes század mintegy harminc katonája tevékenykedett.
Az ősz elején felállított század az alapkiképzésről az alakulathoz érkezett katonákat hangolja rá a dandár feladataira. Az állomány három BTR-80-as típusú harcjármüvel gyakorolja a technikából való desszantolás, valamint közelbiztosítás folyamatát.